Is mogelijk! Ik heb ook tandemnaven in mijn fietsen. 135 mm
Henk
kunst en fietswerk
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nieuwsgierige vraag: waarom wil je de as van een tandemnaaf inkorten? Oftewel: heb je al zo'n naaf en wil je die in een andere fiets zetten of verwacht je van deze naaf meer sterkte?supermario schreef:Hallo
Ik vroeg mij af is het mogelijk om een Shimano tandem naaf met een as van 145 mm af te zagen naar 135mm, of is het ook mogelijk om er een as van een andere achter naaf van 135 mm in de maken, zodat je niks hoeft af te zagen.
Mario
OK, dank voor de reactie. Nu nog een 48-spaaks velg vindensupermario schreef:Ik kan die naaf van iemand voor weinig geld overnemen.
Mijn padden zijn 135 mm. De standaard maat. Dus heb ik als enige optie die naaf in te korten
Ik vind 48 spaken wel een goede zekerheid op spaak breuk en veilig fietsen
Mario
Als het vet nog een heldere kleur heeft is er waarschijnlijk niks aan de hand, maar na 10 jaar lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Inpecteer de kogelbanen op spoortjes. Met een dun spoortje kun je nog wel wat doorfietsen. Als de afstelling lastig wordt is een lange reis geen goed idee meer en zijn nieuwe conussen heel goedkoop.henkfietst52 schreef:oke... dan haal ik ze dit weekend even uit elkaar.