Op dit moment fietsen mijn vriendin en ik met Ortliebs achter en een bagagenet waar we van alles onderstoppen: handdoeken die nog niet droog zijn, regenkleding als het dreigend weer is, etc. Tot nu toe hingen we een katoenen tas met de hengsels door het net gestoken en om de zitbuis geslagen aan de achterkant waar we ons brood, zacht fruit en vuilniszak in doen. Op zich werkt dit goed, alleen is op die manier het achterlicht geblokkeerd en dat vind ik in gebieden met tunnels geen goed idee.
Dus nu vroeg ik mij af of er een hele lichte zak is, die bovenop de Ortliebs te bevestigen is, waar we dit soort zachte waren makkelijk kunnen bewaren? Ik zie wel een Ortlieb tas die bovenop geplaatst kan worden, maar die is nodeloos zwaar. Ook specifieke bagagedragertassen zijn erg zwaar en vaak ook erg duur.
Heeft iemand misschien een gouden tip?
Dus nu vroeg ik mij af of er een hele lichte zak is, die bovenop de Ortliebs te bevestigen is, waar we dit soort zachte waren makkelijk kunnen bewaren? Ik zie wel een Ortlieb tas die bovenop geplaatst kan worden, maar die is nodeloos zwaar. Ook specifieke bagagedragertassen zijn erg zwaar en vaak ook erg duur.
Heeft iemand misschien een gouden tip?