Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gaatje kuip binnentent plakken: waarmee? - Forum Wereldfietser

gaatje kuip binnentent plakken: waarmee?

Ik heb twee gaatjes in de kuip (grondzeil) van mijn binnentent. Hoe kan ik die repareren? Het grootste is 4-5 mm in doorsnee.

Het materiaal is nylon met een PU coating (polyurethaan?).Volgens Denig en Bever, die ik heb gebeld, is duct tape aan binnen + buitenkant plakken de oplossing. Dat zou heerlijk simpel zijn.

Ik doe hier navraag voor het geval een expert roept: niet doen! Bijv. omdat de lijm van duct tape die kuip zou aantasten.

Dus ben heel benieuwd naar de antwoorden.
Mijn Helsport tent heeft al 2 jaar hetzelfde duck-tapeje op een gaatje zitten. Zonder probleem.
Duct tape is de simpele oplossing, Seamgrip de mooie (even een plakbandje aan de andere kant doen en dan dichtsmeren.
http://www.tear-aid.nl/
Geen aandelen, wel zeer goede ervaringen.

Renaat
Heren, dank voor de info. Dan ga ik voor simpel. Dus duct tape.
Onze kuip is ook van nylon met een coating (geen idee of het een PU coating is) wij hebben lekken onderweg eens geplakt met gewone vulkanisatie plakkers voor binnenbanden. (één langs de binnenkant). Tot mijn eigen verbazing hangen ze er nog steeds aan, met alle randen netjes vlak.