Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keen Arroya Pedal sandalen (dames) in de aanbieding - Forum Wereldfietser

Keen Arroya Pedal sandalen (dames) in de aanbieding

Gezien op de website AS Adventure: Keen Arroya Pedal sandalen (dames), alle maten voor maar 50 euro!
Ik gebruik deze sandalen al 3 jaar intensief en ben er zeer tevreden over.
Bedankt Hester, ik heb ze meteen besteld. Ben benieuwd of deze me wel goed bevallen (had vaude schoenen met spd plaatje gekocht maar krijg daar tintelen voeten van)
Daar had ik ook last van met mijn oude Shimano schoenen. De Keens zijn redelijk wijd, zelfs als ik er Sealskinz sokken in draag heb ik geen last van tintelende voeten.
Het spd plaatje zit redelijk verzonken. Je kunt er ook prima op wandelen.
Sorry heren, niet gezien... Ik kijk meestal alleen bij de dameskleding :wink:
Product kenmerken
  • Model: Heren
    Type fietsschoen: All round
    Waterdicht nubuck leder
    Comfortabele EVA tussenzool
    Gripvaste buitenzool en SPD compatibel
Ook handig dat het leer waterdicht is!

Voor de rest ben ik benieuwd of de zool niet zo snel breekt als bij de Keen Commuter. Van het tweede paar daarvan is de zool nu ook al doorgescheurd. Gemiddelde levensduur tot nu toe 7000 km
SjirkM schreef:
Product kenmerken
  • Model: Heren
    Type fietsschoen: All round
    Waterdicht nubuck leder
    Comfortabele EVA tussenzool
    Gripvaste buitenzool en SPD compatibel
Ook handig dat het leer waterdicht is!

Voor de rest ben ik benieuwd of de zool niet zo snel breekt als bij de Keen Commuter. Van het tweede paar daarvan is de zool nu ook al doorgescheurd. Gemiddelde levensduur tot nu toe 7000 km
Hoi Sjirk,

De mijne houden het inmiddels meer dan het dubbele aantal kilometers uit. (M.u.v. van de veter, die heb ik vervangen maar dat mag geen naam hebben natuurlijk.) Heb net nog even gekeken maar ik zie geen scheurtjes in de zool. Heb ook geen problemen met het losscheuren van de hielband zoals bij de Commuters die ik had.
Maarten & Line schreef:Hoi Sjirk,
De mijne houden het inmiddels meer dan het dubbele aantal kilometers uit. (M.u.v. van de veter, die heb ik vervangen maar dat mag geen naam hebben natuurlijk.) Heb net nog even gekeken maar ik zie geen scheurtjes in de zool. Heb ook geen problemen met het losscheuren van de hielband zoals bij de Commuters die ik had.
Hallo,

Ik veronderstel dat de genoemde slijtage het gevolg is van - onder meer - het gebruik in combinatie met klikpedalen/SPD?

Ik zoek eigenlijk gebruikerservaring van dergelijke sandaal voor de fiets maar dan gebruikt zonder het kliksysteem ... dus met plateau-pedalen.
Is het de moeite om dan te investeren in deze sandalen of volstaan gewone wandelsandalen ook? Deze hebben toch ook een ietwat verstevigde zool?
M.a.w. is de zool van de SPD-sandalen steviger dan de wandelsandalen van Keen?
Hoi William,

De hielband heeft het inderdaad zwaar(der) te verduren doordat er aangetrokken wordt bij het rijden met klikpedalen.

Wanneer je niet met SPD-pedalen rijdt zou ik nooit investeren in sandalen die daarvoor geschikt zijn. Dan heb je alleen maar het ongemak van het plaatje in de zool.
Een gewone wandelsandaal van Keen, Teva enz. zijn prima om op te fietsen als een plateaupedalen gebruikt. Mijn ervaring is dat Keens wat dikkere/stevigere zool hebben.
Hoi Maarten & Line,

Bedankt voor de reactie ...
SjirkM schreef:
Product kenmerken
  • Model: Heren
    Type fietsschoen: All round
    Waterdicht nubuck leder
    Comfortabele EVA tussenzool
    Gripvaste buitenzool en SPD compatibel
Ook handig dat het leer waterdicht is!

Mis ik hier nu een smiley? Gezien dat de schoen enorme gaten aan de zijkant heeft? :lol:
55er schreef: Ook handig dat het leer waterdicht is!

Mis ik hier nu een smiley? Gezien dat de schoen enorme gaten aan de zijkant heeft? :lol:
Het leer is waterdicht, niet de schoen :wink:
Voor heren alleen de grotere maten lijkt het. Helaas.
Wim