Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Seam seal of Seamgrip - Forum Wereldfietser

Seam seal of Seamgrip

De naad van de binnentent van mijn Hilleberg is niet meer waterdicht. Op zich niet zo'n probleem, maar de situatie roept bij mij drie vragen op:
- gebruik ik Seam Grip of Seamseal om de zaak weer dicht te krijgen?
- moet ik eerst de resten van de tape verwijderen (antwoord waarschijnlijk afhankelijk van:)
- breng ik het spul aan op de binnen- of de buitenkant van het kuipzeil?

Mijn eigen antwoorden: Seamseal - ja - binnenzijde. Klopt dat?
Er zijn nog andere mogelijkheden, zoals Seam Sure. Seam Grip zou ik niet gebruiken voor het waterdicht maken van volledige naden, maar enkel voor echte herstellingen.

Renaat
arnob schreef:Mijn eigen antwoorden: Seamseal - ja - binnenzijde. Klopt dat?
Dat klopt. Althans, zo heb ik het ook gedaan. Werkt prima.
Hoi Arno,

Gewoon even bij de bron zelf informeren... :idea:

Ik heb zelf in 2007 een klein incidentje gehad met m'n Nallo. Stond mooi strak opgespannen toen er plots een kat precies bovenop wilde gaan zitten. Op zich heb ik daar geen problemen mee (ben een dierenvriend :wink:) maar die klauwen laten sporen na... :lol:

Je telt aardig wat euros neer voor zo 'een paar lappen stof met enkele aluminium stokken' :lol: dus daar verwacht je ook wel iets van klantenservice voor terug.

Ik heb toen een eenvoudig mailtje gestuurd naar P. Hilleberg (de kleindochter/dochter van... en inmiddels CEO) en de situatie netjes beschreven en om advies gevraagd. Niet geschoten is altijd mis dacht ik. Korte tijd daarna een mailtje terug met het voorstel dat ik de tent opstuur en zij alles herstellen of dat zij een herstelproduct gratis naar mij opsturen. Ik heb voor de tweede optie gekozen en niet veel later viel er een pakje uit de USA met een tube SillNet in de brievenbus. Helaas was het pakje helemaal beschadigd en de tube volledig uitgelopen. Terug een mail met een foto van de situatie resulteerde zonder gemor in een tweede pakje met een nieuwe tube.
Wel, dat noem ik nog eens service! Een pluim voor Hilleberg!

Wellicht dat verschillende andere fabrikanten ook een prima service leveren maar ik wil gewoon duidelijk maken dat je zonder probleem ook eens bij Hilleberg zelf kan horen. Daar zit zeker heel wat know-how en kunnen ze zeker ook op je vraag antwoorden.

Greetz,
Bram
@Bram: mijn ervaringen met Hilleberg (niet de CEO maar gewoon de klantenservice) zijn wat minder positief. Bovendien lijkt een oplossende tape op een naad gewoon slijtage door redelijk intensief gebruik en dat lijkt me iets dat ik zelf moet oplossen. Ben overigens wel nieuwsgierig: heeft SillNet je tent gered?
Okay, geen oplossing voor het seam "whatever" vraag maar deze vond ik een mooi oplossing voor het netjes aanbrengen...

http://www.summitandvalley.com/2009/12/ ... l?spref=tw
Een echt keurige oplossing waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht. Maar ik ben misschien wat huiverig om met verfverdunner in de buurt van mijn kuipzeiltje te komen.
Ze bedoelen terpentine. Dat kan niet zoveel kwaad, lijkt me. Verdampt vanzelf weer.
arnob schreef:Ben overigens wel nieuwsgierig: heeft SillNet je tent gered?
@ Arno: Het waren als ik me goed herinner een tiental performaties die ik allemaal netjes gedicht heb met het spul dat ze me opstuurden. Hoewel ik zelf vaak skeptich ben t.o.v. de meeste lijmen e.d. is nu jaren later ook de buitentent nog steeds perfect waterdicht. (Als je met lijmen aan de slag gaat nooit vergeten dat de voorbereiding (ontvetten met bv ethanol of isopropanol) cruciaal kan zijn voor een degelijk en duurzaam resultaat. :!: )

Greetz,
Bram
nvt