Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurlint in Honey kleur? - Forum Wereldfietser

Stuurlint in Honey kleur?

Ik ben op zoek naar stuurlint in de kleur 'honey', (dat mooi past bij mijn Brooks zadel :wink: ), maar ik heb het nog nergens kunnen vinden. Wel (bijna) alle andere kleuren. :? Iemand enig idee waar ik dat kan kopen?

Deze kleur dus, maar dan niet van leer, maar van kunststof of linnen.

Thx

Afbeelding
Peter Rodenburg schreef:Ik ben op zoek naar stuurlint in de kleur 'honey',
Ik zou het zelf maken, ken ook geen groothandel met de juiste kleuren. (Velox bruin is meer melkchocola)

Je kunt wit of geel katoenlint om je stuur wikkelen, en er vervolgens 4 lagen schellak opzetten.

Kurklint zou ik op een lange plank nieten en los verven (met verf of schellak)

Afbeelding
Brooks heeft toch leren stuurlint. Ik herinner me een thread waarin stond dat dat niet zo makkelijk te wikkelen is...

@ Marten: wat is dat nou weer voor een mooie fiets? Heb jij die gemaakt? Wat voor een materiaal is dat? Gasbuis met helium gevuld :??
bikelike schreef:Brooks heeft toch leren stuurlint. Ik herinner me een thread waarin stond dat dat niet zo makkelijk te wikkelen is...

@ Marten: wat is dat nou weer voor een mooie fiets? Heb jij die gemaakt? Wat voor een materiaal is dat? Gasbuis met helium gevuld :??
Kijk maar onder Overige activiteiten >> Rondje Groningen 14 maart >> pagina 2 en kijk bij mijn naam in de Mijn Album-foto's. Daar staat dezelfde roodkoperen fiets afgebeeld. Links van de foto's zitten de bijbehorende fotobijschriften.
m-gineering schreef:
Peter Rodenburg schreef:Ik ben op zoek naar stuurlint in de kleur 'honey',
Ik zou het zelf maken, ken ook geen groothandel met de juiste kleuren. (Velox bruin is meer melkchocola)

Je kunt wit of geel katoenlint om je stuur wikkelen, en er vervolgens 4 lagen schellak opzetten.

Kurklint zou ik op een lange plank nieten en los verven (met verf of schellak)

Afbeelding
Wat is dat voor stuur wat daar op zit?
reichbus schreef:
Wat is dat voor stuur wat daar op zit?
On-one Midge
Dit kwam ik tegen.
Fizik heeft ook een (budgetvriendelijke) variant (Honey Brown Microtex)
Is wel een redelijk dun lintje.

http://www.mantel-bikeparts.nl/fizik-superlight
http://www.wiggle.nl/deda-stuurlint-in-lederlook/

Ik heb het Brooks lint, maar dat is niet dezelfde kleur als het zadel. :(
Misschien het lint een keer invetten?
Dat Deda lint is iets donkerder dan Honey, maar het staat best mooi (heb het op onze tandem). Wel niet het stevigste lint dat je kan vinden.
Doet dat nepleer eigenlijk ook aan kleurevolutie? M'n Brooks honey zadel en stuurlint zijn in een paar duizend km behoorlijk verkleurd, en natuurlijk meer op de plaatsen waar ik m'n stuur meestal vast heb. Alleen het lint begint nu te schuiven, dus ik ben bang dat ik het binnenkort een keer moet vervangen...