Het is mij wel enkele keren gelukt een batch te maken, dus laat ik eens een poging wagen... (ik weet niet hoever je ooit gekomen ben, dus beschrijf alle stappen maar)Leon schreef: Hoe je daar precies een batch van maakt zou ik graag weten, want een batch maken is me nog steeds niet gelukt
Leon
- Zet in elk geval het windowtje actions aan als dat nog niet aan staan (staat gegroepeerd bij history, anders <window>-<actions> (of ALT+F9) ).
- klik op het kleine pijltje rechtsboven
- selecteer: "new set" en geef de set een naam
- klik nogmaals op het kleine pijlte en selecteer nu "new action", geef de nieuwe action een naam en klik op "record". Onder aan het <action> windowtje is een rood pijlte actief (rood) geworden, om aan te geven dat het opnemen gestart is.
- voer nu alle acties die je in de batch wilt hebben achtereenvolgens uit. Exclusief het openen en sluiten van het "proefbestand" (handig als je dat dus al open hebt staan).
- klik op het vierkante stop knopje links naast het record pijltje. Je ziet dat alle acties opgenomen zijn, je kan door op de pijltje voor de afzonderlijke acties te klikken zien wat je ingesteld hebt en wat niet.
- klik op de nieuwe set naam zodat deze geselecteerd wordt en klik nogmaals op het kleine pijltje rechtsboven, en selecteer save actions (als set naam niet geselecteerd is, is de "save action" optie gedeactiveerd). De nieuwe actie wordt nu in de nieuwe set opgeslagen (*.atn bestand). Uiteraard kun je acties later nog toevoegen.
- het kan zijn dat je ooit later die nieuwe set nog eens moet laden, dat kan door weer op het pijltje rechtsboven te klikken en load actions te kiezen.
Om de batch dan te draaien:
- <file>-<automate>-<batch>.
- Kies de juiste set en actie, kies een source folder, selecteer "override action "open" commands" (weet niet zeker of het nodig is trouwens...)
- selecteer "Folder" bij "Destination", kies een folder (andere dan de source folder) en klik op OK.
Als het goed is, werkt dit dan...