Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zorgdekking buiten Europa gaat vervallen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zorgdekking buiten Europa gaat vervallen?

peter de rijk schreef:Daar zit natuurlijk wel enige logica in, zeker als je langere tijd buiiten Europa bent. Als je geen dekking meer hebt, waarom zou je dan nog premie moeten betalen?
Omdat je in geval van ziekte of ongeval in het algemeen gerepatriëerd wordt, en vervolgens terugvalt op de zorgverzekering hier.

.tsooJ
We hebben het hier dan wel over reizigers, maar er zijn ook veel mensen die zakelijk een aantal maanden buiten europa verblijven. Ik vond het steeds erg makkelijk dat mijn zorgverzekering doorliep. Elke keer als er weer zoiets bedacht wordt merk je dat beleidsmakers zich niet realiseren dat onze economie zijn geld in het buitenland verdient.
Wim
Wim schreef:Elke keer als er weer zoiets bedacht wordt merk je dat beleidsmakers zich niet realiseren dat onze economie zijn geld in het buitenland verdient.
Wim
Jawel hoor, in dit geval weten ze dat heel goed. Maar het was een afweging tussen dit (Nederlanders (niet die op vakantie maar degene die daar wonen) in Marokko/Turkije korten) of niet scoren op de discriminatiegraadmeter.
dik5 schreef:
SjirkM schreef:Dus als ik straks op een wereldreis ga voor zeg maar 8 maanden, dan betaal ik verplicht 8 maanden ziektekostenpremie voor een verzekering waar ik geen gebruik van mag maken. Het lijkt me dan ook fair dat ik in die premie niet hoef te betalen en zelf mag gaan shoppen. Zal wel niet want dan is die besparing een stuk minder dan 60 miljoen.

Sjirk
Ik begreep vanochtend uit de krant dat het toch allemaal wel mee valt
Buiten Europa zou je je kosten alleen zelf voor moeten voorschieten ,om het later in NL weer te declareren bij je verzekering
Er wordt ook niet verwacht dat dit voor 2015 al gaat gebeuren, wie weet waait het allemaal weer over.
Tegen die tijd contact opnemen met je reisverzekering en vragen of zij garant staan voor het voorschieten van medische kosten mocht je onderweg iets overkomen.
Je moet gewoon een extra verzekering afsluiten.

Natuurlijk zijn landen als Turkije en Marokko tegen, want die verdienen dik aan de Nederlandse zorgverzekering.

je kan van mij aannemen dat er in die landen veel fraude plaats vind.

Mario