Ik ga binnenkort voor het eerst met een benzinebrander op reis (ja eens moet de eerste keer zijn), naar Noorwegen. Thuis heb ik even geoefend met wasbenzine, en dat gaat natuurlijk prima. Ik had eerder begrepen dat wasbenzine (na gas) het schoonste alternatief is. Maar ja, wasbenzine is niet in elk land hetzelfde en even goed verkrijgbaar. Als ik bovenstaand advies lees zou ik in Noorwegen geen tijd moeten verspillen aan het zoeken van de juiste "white gaz" en gewoon loodvrije benzine moeten tanken. Toch?TravelDuck schreef:In Noorwegen aangekomen zoek je een benzine pomp op en tank je 'm vol, niet tot het randje want er moet nog een pomp in kunnen![]()
In supermarkten of van die van alles en nog wat winkels zoals je veel in Noorwegen zult treffen verkopen ze ook iets wat op wasbenzine lijkt, dat zou ook heel goed lampenolie kunnen zijn als je niet goed oppast en dat vind je brander niet echt geweldig. Bovendien is de wasbenzine die je al bij een pomp kunt verkrijgen vele malen duurder dan een scheutje benzine van de pomp zelf.
Gewoon aftanken bij de benzine pomp dus en de minimale afname hoeveelheid van 2 of 5 liter negeren.