Additionally, paste this code immediately after the opening tag: L-E-L fietser op radio en TV - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

L-E-L fietser op radio en TV

In de beurt van Moffat is mooi fietsen, daar ben ik begonnen :D

Afbeelding
starting young by shanecycles.com, on Flickr
...En alweer op de terugweg!
Dat is nog eens een coole bike! :D
Shane schreef:In de beurt van Moffat is mooi fietsen, daar ben ik begonnen :D

Afbeelding
starting young by shanecycles.com, on Flickr
en hij is binnen! Zien we hem hier ook tussen rijden? http://www.youtube.com/watch?v=8fpK384jxUo
ja, ik heb een nummer B25 gezien op 2:05 :)
Inderdaad,op een bruine Blacksmith, that's him. Wat een toeval...

GROOT RESPECT voor iedereen die zulke monsterafstanden aankan!

Proficiat, Henk!

Een verslagje/impressie hier volgt nog hoop ik? :D

Greetz,
Bram
Nou het zit er op... :D

Maar wat een ervaring zeg, alles doorstaan, hitte, kou, regen, wind, hagel, donker en licht.
Alles wat zo'n tocht in zich kan hebben ben ik tegen gekomen maar vooral diverse keren mezelf, zag bij nacht soms bomen voor flatgebouwen aan, rode lampjes die voor m'n ogen dwarrelden in de wind, verkeer dat aan de "verkeerde" kant van de weg reed, een idioot groot vreemd monster langs de weg enz... dingen die er niet waren zag ik :|

Maar wat zijn die Engelsen en Schotten vriendelijk en behulpzaam, op elke stempelpost een glimlach, een grap en warm onthaal, genoeg te eten en drinken, dat hield me op de pedalen.

Had veel problemen met mijn banden, nog voor de helft van de tocht heb ik de voorste band naar achteren gelegd en de achterste naar voren, deed ik dit niet dan had ik ongetwijfeld niet verder gekund. Mijn banden [Challenge] waren te fragiel voor de ruige wegen in Engeland en Schotland, uiteindelijk heb ik een paar nieuwe buiten banden weten te kopen en daarmee mijn tocht uitgereden.

De natuur is overweldigend in Schotland maar er moest ook geklommen worden, zeker de laatste etappes was het op en neer, bij een hoge temperatuur, dat sloopte me op het laatst.
Bij ernstige slaap aanvallen zocht ik een rustig plekje op in de berm en deed even een tukkie, daar na kon ik weer verder.

Langste slaap momenten waren drie uur [2x], verder slaapjes van 1,5 of 2 uur, totaal ongeveer 9-10 uur slaap.

Ander bij komend probleem was een achillespees die op speelde en die ik op elke post moest koelen, maar goed... ik heb het volbracht.

Zo'n tocht verbroederd, de ene keer fietste ik met een stel Duitsers, dan weer met een Deen of een Amerikaan, had veel lol in een groepje Ieren, we verdelen wat etenswaar of maken een grap, een klopje op je schouder maakt het dat je een onderlinge band voelt.
Als je aan de kant staat wordt er altijd geroepen of alles oke?? is ... zorg voor elkaar maakt het tot één familie randonneurs van over heel de wereld.

Mijn fiets stond vol op in de belangstelling, ik hoorde menigeen roepen dat ik de mooiste fiets van LEL 2013 heb... :P

Nu herstellen en de draad weer oppakken, heb nog wat dode tenen van al dat trappen op de pedalen maar ook daar kom ik over heen net zoals ik over de bergen kwam in Schotland.

Henk

Kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Nou het zit er op... :D

Maar wat een ervaring zeg, alles doorstaan, hitte, kou, regen, wind, hagel, donker en licht.
Alles wat zo'n tocht in zich kan hebben ben ik tegen gekomen maar vooral diverse keren mezelf, zag bij nacht soms bomen voor flatgebouwen aan, rode lampjes die voor m'n ogen dwarrelden in de wind, verkeer dat aan de "verkeerde" kant van de weg reed, een idioot groot vreemd monster langs de weg enz... dingen die er niet waren zag ik :|

Maar wat zijn die Engelsen en Schotten vriendelijk en behulpzaam, op elke stempelpost een glimlach, een grap en warm onthaal, genoeg te eten en drinken, dat hield me op de pedalen.

Had veel problemen met mijn banden, nog voor de helft van de tocht heb ik de voorste band naar achteren gelegd en de achterste naar voren, deed ik dit niet dan had ik ongetwijfeld niet verder gekund. Mijn banden [Challenge] waren te fragiel voor de ruige wegen in Engeland en Schotland, uiteindelijk heb ik een paar nieuwe buiten banden weten te kopen en daarmee mijn tocht uitgereden.

De natuur is overweldigend in Schotland maar er moest ook geklommen worden, zeker de laatste etappes was het op en neer, bij een hoge temperatuur, dat sloopte me op het laatst.
Bij ernstige slaap aanvallen zocht ik een rustig plekje op in de berm en deed even een tukkie, daar na kon ik weer verder.

Langste slaap momenten waren drie uur [2x], verder slaapjes van 1,5 of 2 uur, totaal ongeveer 9-10 uur slaap.

Ander bij komend probleem was een achillespees die op speelde en die ik op elke post moest koelen, maar goed... ik heb het volbracht.

Zo'n tocht verbroederd, de ene keer fietste ik met een stel Duitsers, dan weer met een Deen of een Amerikaan, had veel lol in een groepje Ieren, we verdelen wat etenswaar of maken een grap, een klopje op je schouder maakt het dat je een onderlinge band voelt.
Als je aan de kant staat wordt er altijd geroepen of alles oke?? is ... zorg voor elkaar maakt het tot één familie randonneurs van over heel de wereld.

Mijn fiets stond vol op in de belangstelling, ik hoorde menigeen roepen dat ik de mooiste fiets van LEL 2013 heb... :P

Nu herstellen en de draad weer oppakken, heb nog wat dode tenen van al dat trappen op de pedalen maar ook daar kom ik over heen net zoals ik over de bergen kwam in Schotland.

Henk

Kunst en fietswerk
Arme jongen, wat doe je jezelf toch aan! :) Chapeau hoor, ongelooflijk veel respect.
henkfietst52 schreef:Alles wat zo'n tocht in zich kan hebben ben ik tegen gekomen maar vooral diverse keren mezelf, zag [...] verkeer dat aan de "verkeerde" kant van de weg reed, [...] dingen die er niet waren zag ik :|
Dat zeg je nou wel, Henk, 'dingen die er niet waren'... Maar volgens mij is daar alleen maar verkeer aan de verkeerde kant van de weg! :D
Had veel problemen met mijn banden, nog voor de helft van de tocht heb ik de voorste band naar achteren gelegd en de achterste naar voren, deed ik dit niet dan had ik ongetwijfeld niet verder gekund. Mijn banden [Challenge] waren te fragiel voor de ruige wegen in Engeland en Schotland, uiteindelijk heb ik een paar nieuwe buiten banden weten te kopen en daarmee mijn tocht uitgereden.
Ai, wat een toestand, alsof het allemaal nog niet moeilijk genoeg is, en dan ook nog op zoek moeten naar nieuwe banden! Nu ben ik benieuwd - had je de toestand van de wegen hoger ingeschat, of juist de duurzaamheid van de banden?

Ik zag van de week op Hoek van Holland iemand op de trein stappen met een fiets met startnummer erop, ik vroeg me nog af of het een LEL-rijder was maar kreeg de man niet meer te spreken.

Succes gewenst met het herstel - vooral ook van die achillespees!

Groeten,

Carl
@ Carl.

Die banden [Challance Parigi-Roubaix] lopen erg lekker en had ik hoog in geschat, maar helaas.

Het loopvlak liet los, veel scheuren in de wangen etc. de ene na de andere lekke band had ik, en dan moet je plakken. Dat is niet leuk in de stromende regen in het aarde donker. :cry:

Welke soepele banden zou ik nu moeten nemen?? Panaracers of Continental??


Henk

kunst en fietswerk
Prachtig dit verhaal! Veel respect voor Henk, en idd, succes met het herstel. Zo van achter m'n computer lijkt mij dit ook wel wat, maar ik moest eerst maar eens voorzichtig een 200k brevet gaan proberen... Hier nog twee 'ride reports':
http://www.darkerside.org/2013/08/lel2013-ride-report/
http://www.thebeautifulride.co.uk/2013/08/03/lel2013/

Wat betreft banden: heb je al ervaring met Grand Bois?
Proficiat met je prestatie! Ik gebruik de Continental Supersport voor woon-werk door stad/industrieterreinen, weinig lekken, rolt lekker.
Henk, wat een monsterlijke tocht. Geweldig dat je er toch van genoten hebt, zo te lezen. Afgelopen vrijdag sprak ik in Harwich een Duitser, nr. 152?, die met minder plezier erop terugkeek. Vooral de slechte wegen speelden hem parten. Succes met weer tot leven wekken van de dooie tenen!
Gefeliciteerd, wat een prestatie, en wat een mooie heroiek in zo'n prachtig landschap. Die Challenge banden zijn inderdaad berucht kwetsbaar. Als je niet naar duidelijk zwaardere banden wilt kun je de nieuwe Grandbois extra leger serie proberen. Nu (sinds een week of zo) verkrijgbaar in alle maten van de gewone Grandbois. Het verschil is een lichter en soepeler karkas dan de gewone Grandbois. Die zijn en blijven natuurlijk ook erg geschikt. Loopvlak is hetzelfde. Zelf heb ik geen ervaring.
Zie hier:
http://janheine.wordpress.com/ en
http://www.compasscycle.com/tires_gb_x_leger.html
In Nederland vermoedelijk verkrijgbaar bij m-gineering.
Wim
Wim schreef:... de nieuwe Grandbois extra leger ...Wim
Alleen de prijs is niet extra léger :o
Nee, maar die Challenge banden waren ook niet goedkoop. Dit zijn echt heel mooi gemaakte soepele banden (ik gebruik zelf de kwalitatief met de gewone Grandbois vergelijkbare Compass 26x1.75). De Panaracer Pasela zonder lekbescherming komt qua gevoel ook heel aardig in de richting, voor veel minder geld.
Wim
Ik heb deze vakantie ook gereden met de Challenge banden. Niet zoveel km als Henk, maar wel zeer zwaar bepakt. Op 500km 2 lekke banden. Vind het wel meevallen. En de prijs? Stevig, maar minder dan de helft van de leger banden.

OT: Henk, Held, errug stoer dat je dit 'gewoon' doet. Ik doe het je niet na!
35mm kojak, lekker zwart
Maar past vermoedelijk niet op deze fiets met 57 mm remmen, tenzij de framebouwer de uiterste hoogte uit de remmen gehaald heeft, en die 35 mm Kojaks in werkelijkheid flink smaller zijn.
Wim