Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Natuurkampeerterreinen enquête - Forum Wereldfietser

Natuurkampeerterreinen enquête

Voor houders van een Natuurkampeerkaart houdt Stichting Natuurkampeerterreinen een enquête over de mogelijkheid om via een centraal systeem te reserveren. Ik zie in een samenwerking met de Europafietsers en de Wereldfietser nog wel wat meer mogelijkheden, maar dit lijkt alvast een mooi begin.

Vult hier iedereen met een Natuurkampeerkaart 'm ook in?
Als je moet reserveren voor een natuurkampeerterrein is dat (nog) een reden om er niet naar toe te gaan. Gelukkig hebben we Denemarken nog.
gios schreef:Als je moet reserveren voor een natuurkampeerterrein is dat (nog) een reden om er niet naar toe te gaan.
Goed lezen!! 8)
U moet dan niet denken aan verplicht reserveren, maar puur de mogelijkheid om te kunnen reserveren. Er zal altijd een deel van het terrein worden vrijgehouden voor trekkers of mensen die op de bonnefooi komen.
Lijkt mij een goede optie voor gezinnen met kinderen die ergens een week willen gaan staan, voor doortrekkers nauwelijks :wink:
gios schreef:Als je moet reserveren voor een natuurkampeerterrein is dat (nog) een reden om er niet naar toe te gaan. Gelukkig hebben we Denemarken nog.
Ik neem bij SBS altijd een plekje op het trekkersveld; en daar hoef je nog steeds niet voor te reserveren, fietsers en wandelaars zijn altijd welkom.

Dit weekend op Nieuw Soerel een nachtje gestaan, via touch screen aangemeld, piece of cake :) . Gaat veel sneller en eenvoudiger dan die onhandige tri-colore doordrukbonnetje en enveloppen uit de IJzeren Hein of het bellen van de boswachter die net zit te eten als jij je wilt aanmelden.

Als nu het sanitair bij SBS ook nog eens onderhouden wordt... :wink:
Ik heb hem idd ingevuld: het gaat mij om de terreinen en niet om een systeem erachter ofzo. Ik heb ook aangegeven dat ik niet reserveer want ik fiets meestal in mijn eentje of in een dermate kleine groep dat reserveren voor mij niet van toepassing is :P
Heel apart dat bij de vraag hoe lang je per keer op een camping staat het antwoord één nacht geen optie is, maar een weekend het minimum is. Het geeft aan dat trekkers niet tot de doelgroep behoren, althans niet in het brein van de opzetters van de enquête. Ik heb een kruisje gezet bij het laatste vakje en zelf toegelicht.

Reserveren en een fietstrektocht horen voor mij niet echt bij elkaar. Ik wil de vrijheid houden om zelfs halverwege de dag nog te beslissen waar het precies naar toe gaat.
Leon
Leon schreef:Heel apart dat bij de vraag hoe lang je per keer op een camping staat het antwoord één nacht geen optie is, maar een weekend het minimum is. Het geeft aan dat trekkers niet tot de doelgroep behoren, althans niet in het brein van de opzetters van de enquête. Ik heb een kruisje gezet bij het laatste vakje en zelf toegelicht.

Reserveren en een fietstrektocht horen voor mij niet echt bij elkaar. Ik wil de vrijheid houden om zelfs halverwege de dag nog te beslissen waar het precies naar toe gaat.
Leon
+1!
Dus: invullen die enquete, als fietsers, die op trektocht zijn!
Bij een organisatie die 'fietsers welkom' uitdraagt. Toch?
Smitty schreef:
gios schreef:Als je moet reserveren voor een natuurkampeerterrein is dat (nog) een reden om er niet naar toe te gaan. Gelukkig hebben we Denemarken nog.
Ik neem bij SBS altijd een plekje op het trekkersveld; en daar hoef je nog steeds niet voor te reserveren, fietsers en wandelaars zijn altijd welkom.

Dit weekend op Nieuw Soerel een nachtje gestaan, via touch screen aangemeld, piece of cake :) . Gaat veel sneller en eenvoudiger dan die onhandige tri-colore doordrukbonnetje en enveloppen uit de IJzeren Hein of het bellen van de boswachter die net zit te eten als jij je wilt aanmelden.

Als nu het sanitair bij SBS ook nog eens onderhouden wordt... :wink:

Hier ben ik het niet mee eens. Op een zaterdag avond rond 19.30 kwamen we aan op Nieuw Soerel met de fiets. Het trekkersveld was nauwelijks bezet (= 1 tentje van een andere fietser) maar de beheerder bleef volhouden dat de camping VOL was en we er met niet mochten staan. Als we dat wel zouden doen ging hij ons weg halen. Ik vond dit niet heel erg netjes van de beheerder en heb ook een klacht achtergelaten bij de natuurkampeer beheerder. We zijn vervolgens door gefietst naar Elburg waar we wel vriendelijk werden ontvangen.
Als trekker weet je meestal in de ochtend pas waar je heen wilt gaan, ik ga dus niet alles van te voren reserveren.
Smitty schreef:Ik neem bij SBS altijd een plekje op het trekkersveld;
Voor mensen die zich net als ik afvragen wat een tv-zender te maken heeft met kamperen: het gaat denk ik om Staatsbosbeheer (SBB). :wink:
Smitty schreef: Als nu het sanitair bij SBS ook nog eens onderhouden wordt... :wink:
Heb je het over een specifiek SBB-terrein? Ik kan mij eigenlijk geen terreinen herinneren met achterstallig onderhoud aan het sanitair. Schoonmaak is natuurlijk wat anders, maar als ik het mij goed herinner, hebben SBB-kampeerterreinen altijd wel schoonmaakmiddelen beschikbaar, dus als je behoefte hebt aan reiniging, kun je je naar hartelust uitleven.

Wat ik (afgezien van de al genoemde vraag over het aantal overnachtingen) niet kwijt kan in het behoeftenonderzoek, is mijn antwoord op vraag 5, "Hoe lang van tevoren plant u uw verblijf op een Natuurkampeerterrein gemiddeld?" Ik plan soms 's ochtends waar ik 's avonds wil uitkomen, maar soms zie ik het wel in de loop van de dag. Toch wil dat niet zeggen dat ik (antwoord 1) mijn reis niet plan; dat doe ik vaak wel, alleen niet precies met welke camping ik wanneer neem.

Ik denk dat de makers van het onderzoek inderdaad de trekkers (of het nou fietsers of wandelaars zijn) niet helder op het netvlies hadden.

Carl