Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is het archief verloren? - Forum Wereldfietser

Is het archief verloren?

Hoi,
In de nieuwsgroep nl.fiets ben ik al alctief sinds 1996. De stukjes die ik in 1996 schreef zijn nog steeds te googelen, kijk maar: http://tinyurl.com/8mh4z. Van dit archief maak ik regelmatig gebruik om niet steeds dingen opnieuw uit te leggen.
Ook op dit forum ben ik al een tijdje actief, maar waar is het archief? Is het echt kwijtgeraakt? :cry:
Leon

het viel mij ook al op dat het forum aan geheugenverlies lijdt; als je zoekt op veelgebruikte termen zoals 'fiets' of 'wiel' dan krijg je een pover resultaat. Geen van de gevonden berichten is ouder dan 1 november 2005. Zie ook http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?p=18649

Ik vond met de term rohloff maar 5 discussies, dat zullen er toch wel meer zijn geweest? N.b. alle gevonden resultaten zijn van de laatste paar maanden.
Via google zoekend op dit forum (dat kan!) vindt ik stukken meer resulaten (kijk maar op http://tinyurl.com/cuv3p), maar dat google-archief wordt misschien bij een google-update van deze site binnen enkele maanden al gewist.
Leon

sjiek, ik wist niet dat je zo in google kon zoeken. Wist je trouwens dat google ook een rekenmachine is. Gewoon een sommetje intikken en hij rekent het uit.

Alle berichten staan nog steeds in de database, alleen was de tabel met zoekwoorden van deze berichten verloren gegaan. Google zou de berichten wel moeten kunnen vinden.
Ik heb gisterenavond nog een backupje gevonden van de complete database. De webmasters gaan proberen om de tabel met zoekwoorden weer terug te zetten.

Groeten,

Marco de Wit

Marco de Wit schreef:Alle berichten staan nog steeds in de database
Gelukkig 8)

He, hebben we een nieuwe Site administrator? Ga je Arjen en Jarno helpen bij het beheren van de website? Wat wordt jouw rol precies? Kun je jezelf even introduceren?

Groeten,
Dennis

Ellen schreef:De oplettende lezer had trouwens ook kunnen zien dat hier al langere tijd een bericht van op de home-pagina staat...
We zullen ons best doen om het eea zsm op te lossen.
Het leek me ondertussen (gaap) al dusdanig lang geleden dat het tijd werd om een vraag te stellen over dit toch wel kostbare goed.
Ellen schreef:Zodra het opgelost is, zullen we dat bericht weghalen, tot die tijd hebben dit soort discussies weinig zin.
Sorry, O, opperhoofd.... :wink:
Leon
Ik heb de indruk dat de 'search-index' weer is teruggezet, zoals ook was aangekondigd. Er is echter nog wel een probleem:

Er worden weliswaar weer artikelen van voor medio 2005 als zoekresultaat getoond, de deze artikelen bevatten echter het betreffende trefwoord helamaal niet... (probeer bijvoorbeeld maar eens te zoeken op 'rohloff' en dan blijkt dat in de gevonden artikelen van voor medio 2005 dit trefwoord helemaal niet voorkomt).

Dus hoewel we weer een trefwoorden index hebben vanaf het begin van het forim, lijkt deze naar de verkeerde artikelnummers te wijzen.

Misschien is het een idee dat de webmasters de index opnieuw laten genereren. Er zijn hulpmiddelen voor die aan het phpbb (dit forum) kunnen worden toegevoegd waarmee dit mogelijk is: Rebuild Search Index

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verstand heb van phpbb maar als het mogelijk is lijkt het me de moeite waard om eea uit te proberen...

Dennis.

Hoi,

Het zoeken werkt inderdaad niet meer goed sinds de verhuizing. De combinatie zoekwoorden - berichten is verloren gegaan. Met Google kun je nog wel alles terugvinden.

Bedankt voor je tip om de index te rebuilden, dit ga ik zeker even uitzoeken!

Ellen
dennisvb schreef:Ik heb de indruk dat de 'search-index' weer is teruggezet, zoals ook was aangekondigd. Er is echter nog wel een probleem:

Er worden weliswaar weer artikelen van voor medio 2005 als zoekresultaat getoond, de deze artikelen bevatten echter het betreffende trefwoord helamaal niet... (probeer bijvoorbeeld maar eens te zoeken op 'rohloff' en dan blijkt dat in de gevonden artikelen van voor medio 2005 dit trefwoord helemaal niet voorkomt).

Dus hoewel we weer een trefwoorden index hebben vanaf het begin van het forim, lijkt deze naar de verkeerde artikelnummers te wijzen.

Misschien is het een idee dat de webmasters de index opnieuw laten genereren. Er zijn hulpmiddelen voor die aan het phpbb (dit forum) kunnen worden toegevoegd waarmee dit mogelijk is: Rebuild Search Index

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verstand heb van phpbb maar als het mogelijk is lijkt het me de moeite waard om eea uit te proberen...

Dennis.
Dank Dennis, voor deze goede suggestie. De hack is toegepast en de index is opnieuw opgebouwd. Het lijkt erop dat de zoekresultaten weer compleet zijn.

Hopelijk kun jij/kunnen jullie de zoekfunctie grondig gebruiken om te zien of de resultaten weer naar wens zijn.
Alle zoek resultaten kloppen, welk trefwoord ik ook intyp (6 verschillende pogingen gedaan en uitgebreid gecontroleerd).
Missie geslaagd dus!
Fijn dat jullie gelukt is de index opnieuw te genereren. Super.

Dennis.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
--- Complimenten ---