In juli en augustus geldt het spitsverbod niet!Frank schreef:Ja, dat van die grote koffers ken ik. Daar heb ik als ik op A'dam WTC instap ook last van.
Maar is het niet zo dat je in juli en augustus de hele dag je fiets mag meenemen?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Waarom zou je de hele dag met een fiets in de trein gaan zittten?bert sitters schreef:In juli en augustus geldt het spitsverbod niet!Frank schreef:Ja, dat van die grote koffers ken ik. Daar heb ik als ik op A'dam WTC instap ook last van.
Maar is het niet zo dat je in juli en augustus de hele dag je fiets mag meenemen?
Wim schreef:Wat mij betreft maken ze het fietsvervoer duurder. Fietsen nemen flink wat plek in beslag en al teveel fietsen kunnen de dienstregeling ook verstoren. Het is dus niet gek dat de NS van de fietsen af wil. De enige manier om die trend te keren is zorgen dat NS eraan kan verdienen. Schaarse ruimte gratis aanbieden is vragen om moeilijkheden.
De opbrengst moet voor de NS groter worden dan de kosten. Voor incidenteel fietsvervoer zoals vakantie kan dat voor niemand bezwaarlijk zijn. Voor forensen is een compacte vouwfiets een prima oplossing.
Wim
Kijk eens goed op je treinkaartje: dat is een vervoerbewijs, géén plaatsbewijs.PimvandenHeuvel schreef:Daarnaast reis ik vaak in de spits ivm school en dan betaal je gewoon en moet je staan. Slaat ook nergens op.
Die eersteklascoupés zijn er voor mensen die bereid zijn wat meer te betalen om rustig te kunnen zitten, niet gehinderd door scholieren en andere luidruchtigen. Ze zullen hun geld wel opbrengen, anders zou NS ze zeker afschaffen.De eerste klasse is vaak leeg. Maak daarin dan extra plek voor fietsen/extra 2e klas.
Dat fietsen de dienstregeling kunnen verstoren is echt een sprookje. Daar zijn echt andere oorzaken voor, zoals: "aanrijding met een persoon", een trage goederentrein die voor mag. een wisselstoring, een seinstoring etc.Wim schreef:Wat mij betreft maken ze het fietsvervoer duurder. Fietsen nemen flink wat plek in beslag en al teveel fietsen kunnen de dienstregeling ook verstoren. Het is dus niet gek dat de NS van de fietsen af wil. De enige manier om die trend te keren is zorgen dat NS eraan kan verdienen. Schaarse ruimte gratis aanbieden is vragen om moeilijkheden.
De opbrengst moet voor de NS groter worden dan de kosten. Voor incidenteel fietsvervoer zoals vakantie kan dat voor niemand bezwaarlijk zijn. Voor forensen is een compacte vouwfiets een prima oplossing.
Wim
En waren achter de schuifdeuren voldoende "echte stoelen" vrij?ruudvp schreef:Gelukkig ging die eigenaar van de gele snelbinders er pas bij het eindpunt Leeuwarden er uit
De drie fietsers die er bij kwamen waren heel sociaal en vroegen een ieder waar die er uit moest.
Veel frappanter was de instap in Utrecht. De passagiers die voor de fietsers (wij) naar binnengingen, gingen prompt op de fietsersplekken zitten. De conducteur die toevallig bij deze ingang stond stuurde ze weg. 1 vrouw besloot op de zijbankjes naast de ingang te gaan zitten. Handig wanneer je drie fietsen van bepakking moet ontdoen in een rijdende trein. Ik waarschuwde haar ivm omvallende fietsen ed. Haar reactie;" Ik ben al een keer weggestuurd en ik laat mij niet nog eens wegsturen".Tja....
.
Wellicht is er de volgende oplossing: hef voor het gebruik van een klapstoeltje op een fietsplaats dezelfde toeslag die voor een fiets geldt. Door middel van een automaat: zes Eurootjes door de gleuf, anders gaat het zitje niet naar beneden.ruudvp schreef:Gelukkig ging die eigenaar van de gele snelbinders er pas bij het eindpunt Leeuwarden er uit
De drie fietsers die er bij kwamen waren heel sociaal en vroegen een ieder waar die er uit moest.
Veel frappanter was de instap in Utrecht. De passagiers die voor de fietsers (wij) naar binnengingen, gingen prompt op de fietsersplekken zitten. De conducteur die toevallig bij deze ingang stond stuurde ze weg. 1 vrouw besloot op de zijbankjes naast de ingang te gaan zitten. Handig wanneer je drie fietsen van bepakking moet ontdoen in een rijdende trein. Ik waarschuwde haar ivm omvallende fietsen ed. Haar reactie;" Ik ben al een keer weggestuurd en ik laat mij niet nog eens wegsturen".Tja....
Gelukkig kregen we de drie fietsen in het hokje gepropt zonder haar te raken, anders hadden we het zeker over ons heen gekregen. Dus ja die ontevreden reiziger heb ik wel meegemaakt.
Kunnen ze er snel uit bij een ongeluk, of bij hun bestemming, of willen niet gestoord worden door bellende en kuchende medepassagiers of zitten nu dicht bij een toilet, of ... ik zit daar zelf ook graag bij een kort ritje, als het tenminste niet vol staat met fietsen.bert sitters schreef:"Waarom hechten passagiers mensen aan zo'n derderangs klapstoeltje in dergelijk krap en unheimisch portaaltje, terwijl er in de coupé comfortabele zitplaatsen beschikbaar zijn?"
Luid bellen gebeurt nu juist vanaf die klapstoeltjes!Michael W schreef:Kunnen ze er snel uit bij een ongeluk, of bij hun bestemming, of willen niet gestoord worden door bellende en kuchende medepassagiers of zitten nu dicht bij een toilet, of ... ik zit daar zelf ook graag bij een kort ritje, als het tenminste niet vol staat met fietsen.bert sitters schreef:"Waarom hechten passagiers mensen aan zo'n derderangs klapstoeltje in dergelijk krap en unheimisch portaaltje, terwijl er in de coupé comfortabele zitplaatsen beschikbaar zijn?"