Ik wil de haken van mijn ortliebtassen dichetr naar elkaar toe brengen, maar op dit moment wordt de bevestigingsmogelijkheid beperkt door de horizontale stangetjes die de drager bevestigen aan de schuine achterbuizen. Hier kun je een beetje zien dat de stangetjes (die met de dopjes erop) te dicht onder de buis zitten waar de tassen aanhaken, waardoor de haken niet dicht kunnen klemmen:
![Afbeelding](https://lh5.googleusercontent.com/-Jl8jlcdtq1U/UGH6OO2z0cI/AAAAAAAAQgo/q-RpOzyfnwA/s800/DSCN1195.JPG)
Is er een praktische reden waarom ik die stangetjes niet zou inkorten om ruimte te geven aan de haken? De dragers zullen niet 1-2-3 op een andere fiets dan deze gemonteerd worden...
Waarom wil ik dit? Sinds ik de buizen dikker heb gemaakt door waterslang erop te doen, komen de bovenste haken op de foto in de knel met de bocht in de drager, waardoor de haak scheef steunt. Of zou het een optie zijn om die bovenste haken nog voorbij de stangetjes te schuiven...? Het lijkt me dat daarmee de tassen zon gelijk gesteund worden?
Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel...
.
Is er een praktische reden waarom ik die stangetjes niet zou inkorten om ruimte te geven aan de haken? De dragers zullen niet 1-2-3 op een andere fiets dan deze gemonteerd worden...
Waarom wil ik dit? Sinds ik de buizen dikker heb gemaakt door waterslang erop te doen, komen de bovenste haken op de foto in de knel met de bocht in de drager, waardoor de haak scheef steunt. Of zou het een optie zijn om die bovenste haken nog voorbij de stangetjes te schuiven...? Het lijkt me dat daarmee de tassen zon gelijk gesteund worden?
Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)