Hallo,
Mijn allereerste bericht op dit forum! Spannend ☺
Ik ben op zoek naar een tweedehandsfiets…
Na enkele kortere fietsvakanties sinds mijn 16 jaar (een rondje Nederland, 2 weken Vlaanderen en Pas de Calais, Antwerpen-Amsterdam, Rondje door Letland en Estland van 2 weken en 2 x Antwerpen-Parijs) weet ik dat ik de smaak van het reizen per fiets te pakken heb. De vorige tochten deed ik telkens op een 10 jaar oude omafiets met 3 versnellingen en logge fietstassen. Dat wil zeggen: afstappen bij elke steilere helling en oververhitte remmen afkoelen met onze drinkbussen. Ik kan zeggen dat we nogal aangekeken werden door alle hypermodern uitgeruste Nederlanders onderweg![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mijn budget is altijd erg beperkt geweest, maar ondertussen heb ik gespaard en staat er een bedragje klaar (500-600 euro) voor een fiets van een iets betere categorie. Ik heb de checklist gebruikt om te schetsen wat ik zoek…
De fiets zal gebruikt worden voor een fietsvakantie van 3 weken langs de route van het ijzeren gordijn, we plannen zo’n 60 km per dag te fietsen, niet overdreven veel dus. We houden vooral van relax door het landschap rijden, meer dan van kilometers afmaaien. We houden het eerder bij fietsroutes en gaan niet over mountainbikepaden.
Op fietsvakantie nemen we kookspullen mee en een tentje, en aangezien we erg graag op afgelegen plekken (wild)kamperen kan de hoeveelheid baggage en drank wel eens oplopen. We hebben ook nog niet echt kunnen investeren in lichtgewicht kampeermateriaal en kunnen het ook nooit laten om nog een paar goede leesboeken in onze fietszakken te steken, dus reken zeker op een zwaar geladen fiets. Volgend jaar willen we misschien een iets stevigere tocht maken verder van huis.
Daarnaast zou ik deze fiets volgend jaar ook dagelijks willen gebruiken om naar mijn werk te gaan, ik fiets dan zo’n 20 km per dag, ook in het donker. Ik woon in Antwerpen en aangezien we geen auto hebben worden alle inkopen steeds op de fiets geladen.
Ik ben 1m75 groot en normaal gebouwd. Ik hou er niet van om te veel voorovergebogen te zitten.
Mijn budget is beperkt, weet ik, ik ben op dit moment nog student en vind 600 euro al een hele smak geld… Een goede tweedehandsfiets lijkt mij de beste optie? Ik heb de komende twee weken wel wat tijd om her en der te gaan rondkijken, maar ik kan natuurlijk geen 500 km afleggen om een fiets te gaan bekijken… Ik hoop op die tijd een goede fiets tegen te komen!
Wat denken jullie bijvoorbeeld van deze fiets:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/koga-miya ... 909496.htm
Alvast heel erg bedankt voor iedere hulp!
Groetjes vanuit Antwerpen,
Jasmin
Mijn allereerste bericht op dit forum! Spannend ☺
Ik ben op zoek naar een tweedehandsfiets…
Na enkele kortere fietsvakanties sinds mijn 16 jaar (een rondje Nederland, 2 weken Vlaanderen en Pas de Calais, Antwerpen-Amsterdam, Rondje door Letland en Estland van 2 weken en 2 x Antwerpen-Parijs) weet ik dat ik de smaak van het reizen per fiets te pakken heb. De vorige tochten deed ik telkens op een 10 jaar oude omafiets met 3 versnellingen en logge fietstassen. Dat wil zeggen: afstappen bij elke steilere helling en oververhitte remmen afkoelen met onze drinkbussen. Ik kan zeggen dat we nogal aangekeken werden door alle hypermodern uitgeruste Nederlanders onderweg
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mijn budget is altijd erg beperkt geweest, maar ondertussen heb ik gespaard en staat er een bedragje klaar (500-600 euro) voor een fiets van een iets betere categorie. Ik heb de checklist gebruikt om te schetsen wat ik zoek…
De fiets zal gebruikt worden voor een fietsvakantie van 3 weken langs de route van het ijzeren gordijn, we plannen zo’n 60 km per dag te fietsen, niet overdreven veel dus. We houden vooral van relax door het landschap rijden, meer dan van kilometers afmaaien. We houden het eerder bij fietsroutes en gaan niet over mountainbikepaden.
Op fietsvakantie nemen we kookspullen mee en een tentje, en aangezien we erg graag op afgelegen plekken (wild)kamperen kan de hoeveelheid baggage en drank wel eens oplopen. We hebben ook nog niet echt kunnen investeren in lichtgewicht kampeermateriaal en kunnen het ook nooit laten om nog een paar goede leesboeken in onze fietszakken te steken, dus reken zeker op een zwaar geladen fiets. Volgend jaar willen we misschien een iets stevigere tocht maken verder van huis.
Daarnaast zou ik deze fiets volgend jaar ook dagelijks willen gebruiken om naar mijn werk te gaan, ik fiets dan zo’n 20 km per dag, ook in het donker. Ik woon in Antwerpen en aangezien we geen auto hebben worden alle inkopen steeds op de fiets geladen.
Ik ben 1m75 groot en normaal gebouwd. Ik hou er niet van om te veel voorovergebogen te zitten.
Mijn budget is beperkt, weet ik, ik ben op dit moment nog student en vind 600 euro al een hele smak geld… Een goede tweedehandsfiets lijkt mij de beste optie? Ik heb de komende twee weken wel wat tijd om her en der te gaan rondkijken, maar ik kan natuurlijk geen 500 km afleggen om een fiets te gaan bekijken… Ik hoop op die tijd een goede fiets tegen te komen!
Wat denken jullie bijvoorbeeld van deze fiets:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/koga-miya ... 909496.htm
Alvast heel erg bedankt voor iedere hulp!
Groetjes vanuit Antwerpen,
Jasmin