Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets gratis mee met Etihad airlines - Forum Wereldfietser

fiets gratis mee met Etihad airlines

leuk nieuws
net bericht gekregen van het hoofdkantoor van Etihad in Abu Dhabi, dat
we de fietsen gratis mee mogen nemen binnen de 30 kg en binnen de gegeven maten (zie onder)

Dear Ms.De Waard,

Thank you for writing to us. With regards to your query please be advised, that bikes can be checked upon the allowance for our Coral Economy Guests.

You are entitled to check one piece of baggage (measured together) of which the sum of the greatest outside linear dimensions does not exceed 107 inches (273cm) provided that the outside linear dimensions of each bag does not exceed 62 inches (158cm) and provided the weight of the bag does not exceed 30kgs.

If you need to check an additional baggage, it will be charged. For further information you may contact our nearest sales office and our colleagues there, shall provide you of information with pleasure.

You can find the contact details of the nearest sales office on our website
http://www.etihadairways.com.

We look forward to welcoming you on board Etihad Airways, and wish you a pleasant journey.


Yours sincerely,

Guest Affairs Department
_______________________
Etihad Airways
P.O. Box 35566
New Airport Road
Abu Dhabi
United Arab Emirates
Email: feedback@etihad.ae

http://www.etihadairways.com
The National Airline of the United Arab Emirates


Daar worden een mens héél blij van. Scheelt ons toch weer gauw €160 pp en dat op een 5 maands ticket van € 600 naar Bangkok!!
inderdaad leuk nieuws temeer daar wij eveneens geboekt hebben voor een ticket naar Bangkok met Etihad en onze fietsen ook van de partij zijn.

Toch een bedenking …
als ik de aangegeven link gebruik en de details bekijk dan lees ik voor de Coral Economy Class :
"Bags with a total not exceeding 30kg - Items must not exceed the dimensions 45cm x 72cm x 90cm"
en in de rubriek Sporting Equipment :
"Below equipment are accepted as checked baggage and charged with applicable excess baggage rate if in excess of the free baggage allowance. Snow skiing equipment - Paddle Skis ….enz en Bicycle"

Ik wil even de aandacht vestigen op bagS en itemS wat toch wel in tegenspraak is met de inhoud van de door u geciteerde brief waar men het duidelijk heeft over 'one piece of bagage'
Het lijkt me op zijn minst gezegd nogal tegenstrijdig dat Etihad in een persoonlijk gericht antwoord verwijst naar hun officiële website en gelijktijdig spreekt over 1 stuk bagage
Die afmetingen en definitie strijd heb ik in het verleden al uitgevochten met ze tot op de afdeling voorlichting en hoofdkantoor Duitsland aan toe. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 26&t=15557
sorry, maar ik had het niet zozeer over de afmetingen wel over de kwestie of het hier gaat over slechts 1 stuk bagage ("You are entitled to check ONE piece of baggage …") of daarentegen zoals de officiële website vermeldt meerdere zakken die in totaal niet meer dan 30 kg mogen wegen.

Blanche, ik herinner me jouw topic en heb het voor alle zekerheid nog eens doorgenomen. En dat was echt niet geruststellend…

Uiteindelijk gaat het bij mij om de vraag moet alles (fiets + bagage) in 1 pak (wat dan waarschijnlijk een doos wordt) of mag de fiets afzonderlijk van de bagage. In beide gevallen blijf ik uiteraard onder de 30kg
mum schreef:sorry, maar ik had het niet zozeer over de afmetingen wel over de kwestie of het hier gaat over slechts 1 stuk bagage ("You are entitled to check ONE piece of baggage …") of daarentegen zoals de officiële website vermeldt meerdere zakken die in totaal niet meer dan 30 kg mogen wegen.

Blanche, ik herinner me jouw topic en heb het voor alle zekerheid nog eens doorgenomen. En dat was echt niet geruststellend…

Uiteindelijk gaat het bij mij om de vraag moet alles (fiets + bagage) in 1 pak (wat dan waarschijnlijk een doos wordt) of mag de fiets afzonderlijk van de bagage. In beide gevallen blijf ik uiteraard onder de 30kg
Wat ik me kan herinneren is dat we meerdere stuks mochten meenemen. En dat men alles bij elkaar zou optellen. Ik kreeg dit destijds via de mail uit Duitsland bevestigd.
Hoe het in de praktijk uitpakt dat moet ik je schuldig blijven want we zijn op het allerlaatste moment niet gegaan. Dit omdat onze laatste kater Willem plotseling heel slecht werd. En gelukkig zijn we thuisgebleven we hebben hierdoor van hem en ook nog van een vriend die gestorven is afscheid kunnen nemen.
Mum en Blanche, bedankt voor jullie reacties.
Wij vroegen het ons ook al af, maar nemen waarschijnlijk toch enkel de fietsdoos
mee en de rest als handbagage, hoewel je dan wel weer met vloeistoffen zit.
Ik ga er gewoon nog een mailtje naar het hoofdkantoor aan wagen.
Laat het weten zodra ik weer antwoord heb. (zal wel na het weekend worden)
José
Het heeft even geduurd, via mails werd ik steeds naar 'nearest tickting office' verwezen. Uiteindelijk dus toch maar gebeld naar België.
We mogen 2 stuks bagage meenemen tot max 30 kg.
Dus naast de fiets ook nog 1 tas pp
Ik wilde dit het liefst ook zwart op wit hebben, maar dit lukt blijkbaar niet.
Ga er maar van uit dat het wel goed komt.

groeten José
op de officiële website van Etihad staat ook een verwijzing naar hun Facebook pagina
Ook even geprobeerd en heel snel antwoord gekregen

Afbeelding

Ik vertrek van op Schiphol en hoop dat ik met copy van deze facebook-conversatie zonder problemen kan inchecken.

groetjes
mum
Hoi Mum,
Bedankt, ook dit helpt weer om alles zo duidelijk mogelijk te hebben voor vertrek.
Fijne reis, wanneer vetrekken jullie? Wij 5 nov.
José
hello José
we vertrekken op 1 december - terugreis op 1 februari
Welk reisplan hebben jullie in gedachten ?
Ook wij wensen jullie alvast een prettige trip
Mark
Hoi Mark,

In grote lijnen gaan we vrij direct naar Cambodia, waar we een 'loopje' maken via Banteay Chhmar naar Siem Reap,
bootje naar Battambang en via waar mogelijk kleine weggetjes naar Kampot.
Daar de grens over naar Vietnam, Phu Quoc Island, door de delta proberen
Ho Chi Minh City te vermijden en naar het noord-oosten van Cambodia,
waar we willen proberen via Sen Monorom naar Banlung te fietsen.
Vervolgens door zuid Laos omhoog naar de Tham Lot Kong Lo caves,
daarna terug naar Thailand, en waarschijnlijk weer omlaag langs de Mekong
of dwars door de Isan om langs de grens met Cambodia nog een paar Khmer
tempels te bezoeken.
Eindigen op Koh Samet.
We hebben gelukkig 5 maanden de tijd, kunnen het denk ik wel redelijk
rustig aan doen.
Dat is het plan tot nu toe, maar ik moet eerlijk zeggen, dat er zo nu en dan nog wel iets veranderd.
Maar heerlijk om met de kaarten en boeken op tafel te zitten dromen.
Welke kant gaan jullie op?
groeten José