Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vragen mbt groene weg middellandse zee - Forum Wereldfietser

Vragen mbt groene weg middellandse zee

Beste fietser,
Paar vragen over de groene route naar de middellandse zee:
- wie heeft er (als vrouw) ervaring in het alleen fietsen van deze route? Hoe was dat?
- ik ga uit van 15 dagen M'stricht - eindpunt. Ofwel gemiddeld 100 km / dag met wat reserve-dagen. Is dat reëel of is dat gekkenwerk?
- Ik aarzel nog tussen start vu M'stricht of start bij eindpunt in Frankrijk (om niet te veel bezig te zijn met het 'halen van de bus'). Wie heeft tips, advies?
Alvast dank!
Groet,
Ing
Ing schreef: - ik ga uit van 15 dagen M'stricht - eindpunt. Ofwel gemiddeld 100 km / dag met wat reserve-dagen. Is dat reëel of is dat gekkenwerk?
Dat is moeilijk te zeggen omdat het aantal km per dag verschilt per persoon. Mijn ervaring is dat een minder ervaren jonge vakantiefietser, die gaat kamperen, per dag zo'n 75 effectieve kilometers aflegt. Onder 'effectief' versta ik dan het aantal kilometers dat formeel van de route wordt afgelegd. Op de teller staat soms wel 10 km meer. Wat je dus in een dag weg kunt trappen moet iets meer zijn dan de lengte van de reis gedeeld door het aantal dagen.

Ik denk dat je je eigen mogelijkheden redelijk moet kennen wil je op een gemiddelde van 100 uitkomen. Sommige mensen halen 150 per dag. Ik niet. Die kennis helpt mij bij de planning van een tocht.
Mocht je zaterdag in de buurt zijn, kom dan even langs. 'Onze' pensionado Jurg is net terug van deze tocht.
Hoi Ing,

Ik zat laatst met ongeveer dezelfde vragen. Is het te doen in 15 dagen? http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =3&t=20409

Ik heb er nu wel vertrouwen in. Alleen is mijn grootste zorg is het weer - bij echt temp boven de 30 graden ga ik 's morgens al vroeg op pad zodat ik de meeste Km's al in het ochtend heb gereden. Dat geeft wat meer vrijheid in de middag.

Ik begin zelf in Maastricht en 15 dagen later in Arles de bus terug. Misschien zit er een rustdag in - zeker 1 of 2 middagen. Ik begin wel wat rustiger in de Ardennen. Na Luxumburg plan ik wat langere dagafstanden in Noord-Frankrijk.
Wanneer wil jij gaan? Ik vertrek over enkele weken (http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =5&t=20416)

groet,
Patrick
Hallo alledrie!
Alvast hartelijk dank voor reacties, superleuk.
@Jonathan: dank voor je input. Ik rijd in NL gemakkelijk (ruim) 100 km, maar ken het parcours naar de Middellandse Zee niet. En het moet ook geen race worden! Ben geen supersnelle fietser maar wel redelijke diesel.
@Eric en @Jurg, ik ben niet in de buurt maar kan ik bellen om ervaringen van Jurg te horen? zou fijn zijn!
@Patrick, dank voor je reactie. Ik wil eerder vertrekken en eerder thuis zijn dus helaas kan ik niet aanhaken. Tenzij ik plan wijzig dan laat ik van me horen.

Nogmaals dank en tot horens / lezens!
Groet,
Ing
Ik zou zeggen gewoon gaan. Als je tijd te kort hebt neem je toch gewoon ergens de trein? Meteen een hele goede ervaring voor je volgende fietsvakantie :D

Zelf deed ik 3 weken over het deel van Carcasonne naar Luxembourg, maar deed met 80 gemiddeld erg relaxed en had wat meer rustdagen zodat ik Carcasonne, Sao, Lunéville en Luxembourg goed kon bekijken. Oh en ik had wat meer tijd om overdag gewoon lekker te gaan zwemmen als ik daar zin in had (en daar had ik regelmatig zin in).

In frankrijk moet je leven als de fransen: rustig, doucement en genieten.