Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Topografische Kaarten ANWB in de uitverkoop - Forum Wereldfietser

Topografische Kaarten ANWB in de uitverkoop

Wie voor Nederland een aardige back-up voor de gps wil hebben en ook weleens een wandeling maakt... of graag naar een kaart staart ;)

Het lijkt erop dat de ANWB de topografische kaarten uit het assortiment gaat nemen.
In de webshop zijn de meeste delen nog beschikbaar voor 2,95 per stuk

Ze zijn Scheur- en Watervast

Dit zijn kaarten zonder wandel- of fietsnetwerk (knooppunten)
Roald schreef:Het lijkt erop dat de ANWB de topografische kaarten uit het assortiment gaat nemen.
In de webshop zijn de meeste delen nog beschikbaar voor 2,95 per stuk
Ik kan alleen de nummers 1, 12 en 25 vinden? http://tinyurl.com/nx2rqke
(Vinkje bij 'Aanbiedingen')

Carl
Tsja, ik moest ook even kijken voor een tweede keer:

Hier staan ze allemaal bij elkaar:

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/boek ... /anwb.html
Heeft iemand een idee waarom ze in de opruiming zijn?
Komen er nieuwe? Of juist niet?
Leon
Ik heb ongeveer 2 jaar terug gecorrespondeerd met de afdeling cartografie van de ANWB. Alle kaarten worden vernieuwd, maar of die kaarten nog op papier worden gedrukt, hangt sterk af van de vraag. En de vraag naar papieren kaarten neemt af.

Piet.
Leon schreef:Heeft iemand een idee waarom ze in de opruiming zijn?
Komen er nieuwe? Of juist niet?
Leon
Volgens mij is hij vervangen door deze serie met dezelfde schaal en met veel meer info op de kaart.
Is me al eerder opgevallen, maar die nieuwe ANWB serie lijkt verdacht veel op deze kaart :lol:
Afbeelding
OFM

Afbeelding
ANWB
Die nieuwe serie fietskaarten (wat ik altijd nog iets anders vind dan een topo kaart) van de ANWB zijn niet van dezelfde "scheur en watervaste" kwaliteit zover ik dat vorig jaar bezien heb.

Mijn gedachte is dat er steeds minder papieren kaarten beschikbaar zullen zijn, en zolang ik geen laptop heb, kan ik niet met de digitale kaart in de hand in mijn luie stoel eens rustig een overzichtelijke blik op de kleine straatjes werpen. :D :D

(Het betreft overigens druk van 2005)
Roald schreef:... niet van dezelfde "scheur en watervaste" kwaliteit
Die aanhalingstekens mogen weg wat de oude versies zijn inderdaad heel scheur- en watervast.
Een fors verlies voor iedereen die onderweg zijn route wil bepalen en af en toe eens een kaart nodig heeft om onderweg te zien of de weg naar toe gaat waar dat gewenst is.
Leon
Leon schreef:Een fors verlies voor iedereen die onderweg zijn route wil bepalen en af en toe eens een kaart nodig heeft om onderweg te zien of de weg naar toe gaat waar dat gewenst is.
Dezelfde topo-kaarten (1:50.000) zijn volgens mij nog steeds te koop bij de Topografische Dienst in Emmen, waar de data voor die ANWB kaarten ook vandaan kwam.
Michael W schreef:
Leon schreef:Een fors verlies voor iedereen die onderweg zijn route wil bepalen en af en toe eens een kaart nodig heeft om onderweg te zien of de weg naar toe gaat waar dat gewenst is.
Dezelfde topo-kaarten (1:50.000) zijn volgens mij nog steeds te koop bij de Topografische Dienst in Emmen, waar de data voor die ANWB kaarten ook vandaan kwam.
Zijn die ook dubbelzijdig bedrukt op kunststof en bestrijken ze zo'n groot gebied?
Leon
Leon schreef:Zijn die ook dubbelzijdig bedrukt op kunststof en bestrijken ze zo'n groot gebied?
Geen idee maar het zal wel niet want die ANWB-kaarten waren best wel sjiek uitgevoerd. Zo wie zo zijn die kaarten van de Topografische Dienst altijd al wat verouderd op het moment dat je ze koopt.