Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groene weg - Forum Wereldfietser

Groene weg

Iemand ervaring in het rijden van de groene weg (Ardennenvariant) in 2 weken :?: Ik ga eerst met gezin op fietsvakantie in NL en heb daarna nog twee weken vrij. Ik kan dus maar twee weken weg. Is het te doen in augustus? Ik ben wel gewend om langere afstanden te rijden.

Heeft ook nog iemand interesse om mee te fietsen, gedeeltelijk of de gehele route?
Vertrek 10-11 augustus. Terug met fietsbus.

groet,
Patrick
Vorig jaar fietste ik deze route op 12.5 dagen (maar wel met beperkte bagage en enkel hotel-overnachtigen - ik had een 'volgwagen' die me om de 3-tal dagen backup gaf). De fiets zelf was zeker niet superlicht (17-tal kilo).
12.5 dagen wil zeggen ongeveer 100km per dag zonder een rustdag. Veel tijd voor extra uitstapjes en bezoekjes is er dan niet. Naar het zuiden toe kreeg ik wel last van de achillespees maar dat ging na enkele dagen voorbij (met wat Voltaren-gel). Ben gewoon om dagelijks 20-30km te fietsen.

Hopelijk stelt dit gerust ;-)
Mooie route. Prachtig Frank-van-Rijn-weer gehad toen (altijd tss 30-40 graden op de fiets).
Dag Patrick,
Ik ben geen snelle fietser, maar houd het wel lang vol.
Ik ben in 10 dagen naar Avignon gefietst met zware bagage, dus 2weken naar de Middellandse Zee is goed te doen.
Een beetje een open deur: sta vroeg op, zodat je de meeste kilometers voor de middagpauze hebt gedaan. Verder tijd zat om ook even een kopje koffie te pakken of een praatje met een local.

Veel plezier, mooie tocht

Erik Veenstra
Beide bedankt voor jullie antwoord.

@erikfietst: Klopt,een beetje een open deur, vroeg op, voor de hitte de meeste kilometers en 's middags nog ruimte of flexibiliteit. Terugreis is inmiddels geboekt vanuit Arles met de fietsbus.
@Aniphys: ik heb nog een halve tube voltaren liggen, komt op de paklijst :)

groet
Patrick