Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spanje zomer 2006 - Forum Wereldfietser

Spanje zomer 2006

Hallo fietsers,

In 2006 wil ik naar Spanje fietsen. Waarbij ik de Ardennen, Vogezen, Alpen en Pyreneeën wil kruisen.

Ik ben 21 jaar en ik studeer natuurkunde in Groningen. De maanden juli/ augustus heb ik vakantie. De laatste jaren ben een aantal keer op fietsvakantie geweest.Voor deze tocht zoek mensen van ongeveer dezelfde leeftijd.

Per dag denk ik minimaal 100 km af te leggen in een gebied als de Ardennen. Meer naar het zuiden wordt de dagafstand natuurlijk beperkt door het aantal grote cols dat overwonnen moet worden. Waar dat kan wil ik wild kamperen.

Ben jij ook weg:D van bergen, en lijkt dit je wat?
Reageer dan!

Groeten,
Sjoerd

PS
Ik zoek ook trainingsmaatjes rond Groningen voor het fietsen.
sjdh schreef:Per dag denk ik minimaal 100 km af te leggen in een gebied als de Ardennen. Meer naar het zuiden wordt de dagafstand natuurlijk beperkt door het aantal grote cols dat overwonnen moet worden.
Hoi,
Vergis je niet in de Ardennen als pittig fietsgebied. Als je per dag 100 km in de Ardennen fietst, lukt dat voor de rest van de reis ook wel :D
Leon

Hoi Leon,

Dat denk ik eigenlijk ook wel.
In de ardennen heb ik met bepakking gefiets. En dan was 100 km prima te doen. In (west) Schotland was dat ook zo.
In de alpen heb ik zonder bepakking gefiets. Dan hield het na 3 cols boven de 2000 meter echt op. Dan had ik 100 a 140 km afgelegd.
Het laatste zal me met bepakking waarschijnlijk niet lukken. Ook al ga ik nu trainen.
Inderdaat zal het de meeste dan wel lukken om 100 km te halen, ook na de Ardennen.

Groeten,
Sjoerd

Hey,

Ik wil dit jaar met de ligfiets mijn compostolaat(pelgrimcertificaat) halen.
Ik ben eveneens nog op zoek naar een reisgenoot.
Door mijn studies, ben ik wel genoodzaakt mijn terugreis te doen met vliegtuig of bus.

Iemand een idee wat de beste oplossing is voor de terugreis?

Ward