Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tandem | Vittorio | Randonneur - Forum Wereldfietser

Tandem | Vittorio | Randonneur

Beste lezers,

ik ben in het bezit van een Vittorio Tandem. Nu is hij toe aan nieuwe wielen en ben aan het kijken wat het gaat worden. Tegenwoordig worden wielen een stuk sterker gemaakt, maar toch moet hij behoorlijke klappen op kunnen vangen. De velg, maar ook de naaf. Gaat om 28" wielen. Wil hem gebruiken voor de zomer richting Barcelona.

Hoor graag jullie bevindingen. Wat is jullie advies?
Wat heb je zelf (op dit forum - zoek maar op wielen of wielenbouwer / hand gebouwde wielen / ...) of elders al gelezen?

Renaat
De simpelste oplossing is gewoon terug gaan naar Vittorio. Uit eigen ervaring kan ik ook m-gineering aanbevelen, al zal dat niet de enige goede wielbouwer van Nederland zijn. Voor 28 inch tandemwielen blijft een achterwiel met 48 spaken een goed plan. Is je naaf nog goed genoeg?
Wim
Ik heb een 48 spaak Vittorio achterwiel in de schuur liggen die voor weinig weg mag. Zit wel erg veel stoff op maar weinig kilometers :D
Ik heb een voorwiel 28" met tandemnaaf (Shimano) zgan. in de schuur liggen.
Kan voor weinig overgenomen worden.

Henk

kunst en fietswerk
Wim schreef:De simpelste oplossing is gewoon terug gaan naar Vittorio. Uit eigen ervaring kan ik ook m-gineering aanbevelen, al zal dat niet de enige goede wielbouwer van Nederland zijn. Voor 28 inch tandemwielen blijft een achterwiel met 48 spaken een goed plan. Is je naaf nog goed genoeg?
Wim
Dag Wim, bedankt voor je bericht. Ik zou inderdaad nieuwe wielen bij Vittorio kunnen aanschaffen, alleen die zijn behoorlijk aan de prijs. De naaf is nog goed dus ik ga overwegen eens bij m-gineering langs te gaan om de boel om te laten zetten.
Ik zou inderdaad nieuwe wielen bij Vittorio kunnen aanschaffen, alleen die zijn behoorlijk aan de prijs. De naaf is nog goed dus ik ga overwegen eens bij m-gineering langs te gaan om de boel om te laten zetten.
Bovendien vertikt Vittorio het ook om te antwoorden op mails als ze geen geld ruiken. (of ik weet niet wat de reden is, maar een antwoord heb ik alleszins nooit gekregen).