Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsbroek - Forum Wereldfietser

fietsbroek

Net 2 weken gaan fietsen en deel 2 van de groene weg naar de middellandse zee gedaan, heerlijke route!

We fietsen allebei met fietsbroeken op een lederen zadel en dat ging al een pak beter dan op mijn vorige zadel. Het enige wat ik wat moeilijk vind, is dat een fietsbroekzeem precies altijd gemaakt is op die smalle racezadels en weinig 'buffer' biedt onder uw zitbeenknobbels.

Zijn er broeken die meer gemaakt zijn op een trekkingzadel en bijbehorende rechtere houding?
Damesfietsbroeken hebben een wat bredere zeem.
heb zelf goede ervaring met het merk "Gonzo "
Fietsgroet Emmie
Er zijn grote verschillen in de dikte van zemen. Goedkope zijn meestal erg dun. Dikke voelen wel als een luier tussen je benen. Na zo'n tocht van twee weken hoort een Brooks zadel wel ongeveer ingereden te zijn. Iets meer voorover zitten helpt ook, dan komt er minder gewicht op je zitvlak. Dat geeft minder luchtweerstand en zo kun je ook beter kracht zetten. De omafietshouding is erg inefficient, en ondanks wat mensen denken evenmin comfortabel.
Misschien volgende keer ook soepeler en bredere banden monteren. Er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld een zowat massieve Marathon Plus van 35 mm (in werkelijkheid nog smaller) en een Marathon Racer van 40 mm (in werkelijkheid ook smaller) of een Panaracer Pasela van 37 echte mm. Met die laatste twee banden ga je ook veel sneller. Maar misschien rijden jullie al op comfortabele banden.
Succes,
Wim
Wim schreef:of een Panaracer Pasela van 37 echte mm.
En daar is ie weer! Deze keer in een topic over fietsbroeken :-)

Wim, mag ik een weddenschap met jou aangaan? Jij verwerkt - op een geloofwaardige manier - in jouw eerstvolgende 50 reacties op welk topic dan ook de Panaracer Pasela. Als het je lukt krijg je van mij een exemplaar van mijn boek :-)

Vrolijke groetjes,

Gaele
eindgebruiker schreef:
Wim schreef:of een Panaracer Pasela van 37 echte mm.
En daar is ie weer! Deze keer in een topic over fietsbroeken :-)
't Is wel verschrikkelijk off-topic, maar wel :lol: :lol: :lol: :lol:

Peter
Wim, probeer het eens een hele week niet meer te doen! :D
Ik probeer vaak ook de buitenkant van een vraag te bekijken, en niet noodzakelijk te blijven binnen de probleemdefinitie zoals die gegeven wordt. Dus ja, het kan aan de fietsbroek liggen, maar het kan ook liggen aan een houding die te rechtop is, aan ongeschikte banden of eencombinatie van dit alles. En ja, over banden heb ik het vaak, maar dat is dan ook omdat ze zoveel uitmaken voor het gevoel van een fiets, en veel mensen zich uit angst voor een enkele lekke band veroordelen tot vrijwel massieve banden. Ik weet niet wat in dit geval de echte oorzaak is, daarom stel ik de vraag.
Wim
Fietsbroeken voor dames is al een logische richting, om bij het topic te blijven.
2 verschillende merken -en dito modellen dus - mee is ook aan te bevelen.
Ik vind gorebikewear goed zitten, maar als afwisseling doet craft ook leuk mee.
En als het erg warm is dan is een likje huidverwennerij als calendula zalf oid, of meer uit de medicinale hoek: iets met zink erin, lekker tegen van alles en nog meer...
Dagje niet fietsen doet soms ook wonderen :D
Of een ligfiets.. @eindgebruiker :wink: