Vanmiddag heb ik een fietslift opgehaald. Het ding bestaat uit twee katrollen die aan het plafond bevestigd moeten worden en twee katrollen met haken zoals bij de fietsenmaker om je fiets op te hangen. Ik heb op mijn studentenkamer te weinig plaats voor mijn VSF en hij is me te dierbaar om buiten te laten staan uit angst dat er blikken/flessen/kratten bier van het dakterras naar beneden komen zetten.
Ik heb een gipsen plafond en kan zo snel even geen houten balken vinden. Er is ruimte voor 10 schroeven per plafondelement, dus het gewicht wordt verdeeld over twintig schroeven. Mijn fiets weegt ongeveer 15 kilo (2011 derailleur versie).
de vraag van vandaag; gaat het plafond dit houden?
(ik hang hem sowieso de eerste dagen dicht bij de grond, mocht het loslaten dan valt ie in ieder geval niet helemaal naar beneden)
Ik heb een gipsen plafond en kan zo snel even geen houten balken vinden. Er is ruimte voor 10 schroeven per plafondelement, dus het gewicht wordt verdeeld over twintig schroeven. Mijn fiets weegt ongeveer 15 kilo (2011 derailleur versie).
de vraag van vandaag; gaat het plafond dit houden?
(ik hang hem sowieso de eerste dagen dicht bij de grond, mocht het loslaten dan valt ie in ieder geval niet helemaal naar beneden)