Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorwiel moeilijk uit mijn Santos Travelmaster. - Forum Wereldfietser

Voorwiel moeilijk uit mijn Santos Travelmaster.

Ik heb een Santos Travelmaster 2.6
Onder weg moest mijn voorwiel er uit om de band te repareren nu kreeg ik het wiel er niet uit het bleef hangen tussen mijn lowrider (Tubus Ergo) ik moest de lowriders met kracht uit elkaar trekken met hulp alleen krijg je dat niet voor elkaar , het terugplaatsen moet ook weer op de zelfde manier.
Is dit een bekent probleem ?
Of je moet de steekas er helemaal uitdraaien is dat de manier ?
Ik vind dit niet makkelijk.
Klaas
Heb je wel de snelspanner helemaal losgedraaid alvorens het wiel eruit te halen?
saagstree schreef:Of je moet de steekas er helemaal uitdraaien is dat de manier ?
Yep, de ontdekking van de dag!
Leon
Rem goed opentrekken wil ook nog wel eens helpen :).
De snelspanner hoef je niet helemaal uit elkaar te draaien, maar wel ver genoeg zodat ie voorbij de uitsteeksels van de voorvorkpat steekt.
Je moet de steekas er helemaal uitdraaien. Of, zoals je al schrijft, je low rider uit elkaar buigen.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Je moet de steekas er helemaal uitdraaien. Of, zoals je al schrijft, je low rider uit elkaar buigen.
Als de lowrider niet meer vanzelf terugbuigt in de oorspronkelijke positie ben je echt te ver gegaan. Haal die as er gewoon even uit.
Leon
En die moeiljke veertjes op het asje van de snelspanner mag je thuis laten, die hebben dan ook geen functie