Additionally, paste this code immediately after the opening tag: muskietennet of niet / Indonesië - Forum Wereldfietser

muskietennet of niet / Indonesië

Hallo,

we vertrekken binnen twee weken voor een fietstocht in Indonesië. We fietsen op Flores, Sumbawa, Lombok, Bali en Java.

We zullen logeren in kleine hotelletjes en vaak bij mensen thuis.

Nemen we best een muskietennet mee? Of is dat in de meeste plaatsen aanwezig?

Vriendelijke groeten,
Sabien
Meenemen!

als wat ik onder kleine hotelletjes en bij de mensen de thuis slapen versta, klopt.
Ik zou wel een klamboe meenemen. Bij de Xenos hebben ze een tweepersoons klamboe voor € 8. Niet geïmpregneerd overigens en daarom niet goedgekeurd als officiële malariabescherming.
Lokaal kopen !! Voor een paar € heb je een 'family-size' muskietennet, vierkant,
zodat je niet steeds tegen het net aan ligt en alsnog erdoorheen wordt gestoken.
Zelf een paar schroefhaakjes meenemen en wat dun touw, kan je 'm overal ophangen. Heb je ook geen probleem met een plafondfan.
Lokaal kopen lijkt het beste inderdaad, maar mijn ervaring is dat je je ter plekke vaak een ongeluk zoekt naar spullen waarvan je verwachtte dat ze gemakkelijk verkrijgbaar zouden zijn. Dat geldt voor landkaarten, muggenspray, zonnebrandmiddel, klamboes, gastankjes...
Op markt of in warenhuis, waar handdoeken en beddengoed wordt verkocht.
Nog nóóit problemen mee gehad.