Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooiste fietsroutes Denemarken - Forum Wereldfietser

Mooiste fietsroutes Denemarken

Ik wil al snel naar Jutland gaan en zit op een overzichtskaart en met de info op de fietswiki en beschrijvingen routes te kijken welke rondjes ik het beste kan maken.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Ik dacht bijv aan de Limfjordenroute, als die Bikelandgids zelfs in het Engels is vertaald is hij vast populair en mooi...

Misschien eerst de noordkant van die route, beginnend in Aalborg, dan op de kustroute, nr 1 naar Skagen en via route nr 3 terug naar Aalborg. Zijn er in deze kop mooie stukken die ik niet moet missen? Nr 5 klinkt minder mooi, met meer asfalt, is dat ook echt minder mooi? Mooi is voor mij vooral natuur met liefst vrijliggende fietspaden. Ik doe waarschijnlijk niet veel meer dan fietsen.
Geen idee hoeveel km dat is.

Ik denk dat er nog wat bij kan. bijv nr 3 naar zuiden, overgaand op nr 4 + 11, daarna bij de kust naar het noorden en via de zuid kant van Limfjord terug naar Aalborg.

Ik heb momenteel niet meer dan een kaart van 1:500 000 dus veel zie ik niet.

Bij de fietsroutebeschrijvingen schrijven ze de ene keer dat de wind uit het noord-westen komt en de andere keer uit het zuid-westen.

Volgt dat boekje van Jutland niet gewoon route nr 3?

Pff hoop vragen, hoop dat jullie antwoorden weten.
Wij hebben ze zo'n beetje allemaal gereden, en vinden de Oostzee-route de mooiste. Maar ja, die is niet op Jutland :P
Als je dan toch op Jutland moet fietsen vonden wij de oostkust het leukst. Limfjord-route is ook wel leuk, maar minder uitdagend.
De oostkust...ik las juist dat route nr 5 veel meer asfalt had, daarom koos ik nr 3. Wat vond je daar leuk aan? Natuur, of wat anders? En wat bedoel je met uitdaging, klimmen?
Ook aan de oostkust vindt je vrij veel onverhard, en het gaat de hele dag op en af. En de kust is altijd vlakbij, dat vinden wij (en vooral de kinderen) prettig.
http://www.visitdenmark.nl/nl/denemarke ... nderborg-0

Hier stond 9% onverhard, dat is minder dan bij de andere routes.

Is heel route nr 1 niet mooi? (Westkust)

Dan ga ik n.l. wat anders plannen.
En welk stuk van route nr 5 (oostkust) is het mooiste?

Nieuwe planning: Graag jullie commentaar hierop.
Rondje Limfjord
Rondje nr 5 en nr 3 op het stuk ten noorden van Limfjord.
Rondje Djursland
Bezoek Arhus

Heb ik dan de hoogtepunten van Jutland gehad?
Hoi fiets-ster,

Wij hebben in die buurt gefietst: rondje rond het Limfjord gemaakt gebruikmakend van verschillende bestaande fietsroutes. Kijk maar hier:http://claarenjoanne.blogspot.nl/2012/0 ... .html#more. Het was een afwisselende tocht. Het deel langs de kust (route 1) gaat het meest door de natuur (grote duingebieden).

Arhus stelt niet zoveel voor, alleen dit museum is super: http://www.aros.dk. Vooral het kunstwerk op het dak in alle kleuren van de regenboog.

groet,
Claar
Hoi Claar, Dus jij vond route nr 1 weer wel mooi.

Inmiddels heb ik routes uitgezocht, knie is weer redelijk stabiel, nu nog droog weer.
Ik heb vorig jaar nr 8 gevolgd over de eilanden in de Baltische Zee. Mooi. Heb dan de boot naar Rostock genomen om dan langs de Duitse Baltische kust naar Travemünde/Lübeck te fietsen. Dit laatste stuk niet tijdens het weekend doen!!! De campings veranderen dan in partyzones.