Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mt Ventoux met bepakking? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Mt Ventoux met bepakking?

LHTJoost schreef:Maar over bepakking gesproken... :wink:
Gewoon doen. Als je je tijd neemt (en een geschikte fiets en conditie hebt) is hij volgens mij prima met bagage te beklimmen. Er zijn genoeg mensen - met toch niet zo'n bijzondere conditie - die hem 2-3 keer op een dag beklimmen zonder bagage, één keer met bagage moet dus ook gaan. Natuurlijk dit in de veronderstelling dat het weer niet tegenwerkt.

En in tegenstelling tot sommige anderen, vind ik niet dat je daar een 'reden' voor moet hebben.

Renaat
Revanho schreef: En in tegenstelling tot sommige anderen, vind ik niet dat je daar een 'reden' voor moet hebben.
Als je er zin in hebt is het zinvol!
Een discussie over doping en wielrennen is compleet zinloos. :D
Leon schreef:Het lijkt me ook een goed idee om het verkeer niet stil te leggen en tevens om de wegen niet te prepareren door alle gaten en ribbels te dichten en paaltjes etc. weg te halen; leren ze ook eens wat een daagse fietser moet doen. Nog een idee: de tour in november :D
Leon
Al eens echt gekoerst Leon? Tegen 50 km/u met een man of 100 voor je? Een paar uur? Zo afzien, dat je niet meer helder kan nadenken?...Dan zie je geen steek voor je uit. Ben je maar al te blij dat alle obstakels geruimd zijn.
De eersten hebben dat probleem niet. Maar niet iedereen kan op de eerste rij fietsen. En zeker al niet een ganse race, maar dat wist je waarschijnlijk ook wel.
k_a_r_e_l schreef:Tegen 50 km/u met een man of 100 voor je? Een paar uur? Zo afzien, dat je niet meer helder kan nadenken?...Dan zie je geen steek voor je uit. Ben je maar al te blij dat alle obstakels geruimd zijn.
De eersten hebben dat probleem niet. Maar niet iedereen kan op de eerste rij fietsen. En zeker al niet een ganse race, maar dat wist je waarschijnlijk ook wel.
Bij meerdaagse wedstrijden is wielrennen een uitputtingsslag. Het dagelijks verbruik is veel hoger dan de inname via de spijsvertering. Bij zware inspanning stagneert de spijsvertering en de meest zoete en smerige gelei moet wordt geslikt om op krachten te blijven.
1 rustdag op 3 wedstrijddagen is veel gezonder en sportiever. Het innemen of inspuiten van doping is de enige manier op in langdurige wedstrijden op gewicht te blijven. Bovendien slijten de bloedcellen sneller bij langdurige zware inspanningen. Als je broer in de buurt is kan het nuttig zijn een halve liter bloed van hem te krijgen.

Gedrogeerd rijden brengt veiligheidsrisico met zich mee. Ook hogere gemiddelde snelheden per dag eis zijn tol. Op 2/3 van de strijd, opgesloten in een gecontroleerd peloton vallen ze regelmatig als zombies over elkaar. Twee oortjes in?

Gewoon zo als vroeger. Geen oortjes, geen ploegen en stayeren niet toestaan.

Ik hou het op een fietsvakantie. Rustig bewegen, normaal en matig eten en regelmatig rusten. Voor een goede energiebalans op de lange termijn.

Piet.
PietV schreef:
k_a_r_e_l schreef:Tegen 50 km/u met een man of 100 voor je? Een paar uur? Zo afzien, dat je niet meer helder kan nadenken?...Dan zie je geen steek voor je uit. Ben je maar al te blij dat alle obstakels geruimd zijn.
De eersten hebben dat probleem niet. Maar niet iedereen kan op de eerste rij fietsen. En zeker al niet een ganse race, maar dat wist je waarschijnlijk ook wel.
Bij meerdaagse wedstrijden is wielrennen een uitputtingsslag. Het dagelijks verbruik is veel hoger dan de inname via de spijsvertering. Bij zware inspanning stagneert de spijsvertering en de meest zoete en smerige gelei moet wordt geslikt om op krachten te blijven.
1 rustdag op 3 wedstrijddagen is veel gezonder en sportiever. Het innemen of inspuiten van doping is de enige manier op in langdurige wedstrijden op gewicht te blijven. Bovendien slijten de bloedcellen sneller bij langdurige zware inspanningen. Als je broer in de buurt is kan het nuttig zijn een halve liter bloed van hem te krijgen.

Gedrogeerd rijden brengt veiligheidsrisico met zich mee. Ook hogere gemiddelde snelheden per dag eis zijn tol. Op 2/3 van de strijd, opgesloten in een gecontroleerd peloton vallen ze regelmatig als zombies over elkaar. Twee oortjes in?

Gewoon zo als vroeger. Geen oortjes, geen ploegen en stayeren niet toestaan.

Ik hou het op een fietsvakantie. Rustig bewegen, normaal en matig eten en regelmatig rusten. Voor een goede energiebalans op de lange termijn.

Piet.
Leuke charchering PietV, maaaaaaar heb je nu zelf al eens in de heuvels/bergen gefietst of staat het nog op je agenda voor dit jaar? Ben wel benieuwd naar je ervaringen ;).
k_a_r_e_l schreef:
Leon schreef:Het lijkt me ook een goed idee om het verkeer niet stil te leggen en tevens om de wegen niet te prepareren door alle gaten en ribbels te dichten en paaltjes etc. weg te halen; leren ze ook eens wat een daagse fietser moet doen. Nog een idee: de tour in november :D
Leon
Al eens echt gekoerst Leon? Tegen 50 km/u met een man of 100 voor je? Een paar uur? Zo afzien, dat je niet meer helder kan nadenken?...Dan zie je geen steek voor je uit. Ben je maar al te blij dat alle obstakels geruimd zijn.
Dan leren ze wel uitkijken, iets waar elke daagse fietser continu mee bezig is uit lijfsbehoud. Ik bedoel niet het gat in de weg in de zomer, maar het uit je doppen kijken als je op een motregenachtige donderdagmiddag 27 november om 17.30 uur in het donker door het drukke verkeer en over gladde hobbelige straten met overal geparkeerde voertuigen, donkere paaltjes en langsrijdende stadsbussen je weg moet zien te vinden naar huis na een stressvolle werkdag.
Leon
Leon schreef:
k_a_r_e_l schreef:
Leon schreef:Het lijkt me ook een goed idee om het verkeer niet stil te leggen en tevens om de wegen niet te prepareren door alle gaten en ribbels te dichten en paaltjes etc. weg te halen; leren ze ook eens wat een daagse fietser moet doen. Nog een idee: de tour in november :D
Leon
Al eens echt gekoerst Leon? Tegen 50 km/u met een man of 100 voor je? Een paar uur? Zo afzien, dat je niet meer helder kan nadenken?...Dan zie je geen steek voor je uit. Ben je maar al te blij dat alle obstakels geruimd zijn.
Dan leren ze wel uitkijken, iets waar elke daagse fietser continu mee bezig is uit lijfsbehoud. Ik bedoel niet het gat in de weg in de zomer, maar het uit je doppen kijken als je op een motregenachtige donderdagmiddag 27 november om 17.30 uur in het donker door het drukke verkeer en over gladde hobbelige straten met overal geparkeerde voertuigen, donkere paaltjes en langsrijdende stadsbussen je weg moet zien te vinden naar huis na een stressvolle werkdag.
Leon
Ik zou het een veiliger idee vinden als de UCI de renners en fietsenbouwers verplicht tot een fiets van minimaal 10kg (met minimaal 2kg aan frame), bandbreedte minimaal 35mm en een helm die ook het aangezicht beschermd. Hopelijk vallen er dan minder dooien in de afdaling..... zul je zien dat ze natuurlijk nog harder gaan afdalen :).
Leon schreef:Dan leren ze wel uitkijken, iets waar elke daagse fietser continu mee bezig is uit lijfsbehoud.
Wielrenners maken veel meer kilometers op de openbare weg buiten de koers dan in koers. Het zijn daagse fietsers!
m-gineering schreef: Wielrenners maken veel meer kilometers op de openbare weg buiten de koers dan in koers. Het zijn daagse fietsers!
Dat zou ik niet als algemene regel durven stellen. Er zijn wielrenners die ook daagse fietsers zijn, maar er zijn evengoed wielrenners die elke dag hun wel uitgezochte comfortabele autoluwe route rijden maar verder weinig fietsen en dus weinig ervaren van de beslommering van de functionele fietsers (die dus ook soms op plaatsen moet zijn die je als fietser liever mijdt).
Als die wielrenners dan ook nog naar die comfortabele autoluwe route gaan met hun fiets in de kofferbak van de wagen en enkel fietsen bij temperaturen van +15° C en droog weer, dan zou ik hen echt geen fietsers noemen.

Renaat
Revanho schreef:.
Als die wielrenners dan ook nog naar die comfortabele autoluwe route gaan met hun fiets in de kofferbak van de wagen en enkel fietsen bij temperaturen van +15° C en droog weer, dan zou ik hen echt geen fietsers noemen.
We hadden het dacht ik over wedstrijdrenners. Het wielerseizoen begint typisch 1e week van maart (als het niet te glad is voor de volgauto's) en dat betekent dat je 1 januari op de fiets zit en in februari al diverse trainingskoersen gereden hebt. En een training (100-150km is niet raar) begint thuis, want dan eindigt die ook thuis en kun je gelijk onder de douche om op te warmen.
m-gineering schreef: We hadden het dacht ik over wedstrijdrenners. Het wielerseizoen begint typisch 1e week van maart (als het niet te glad is voor de volgauto's) en dat betekent dat je 1 januari op de fiets zit en in februari al diverse trainingskoersen gereden hebt. En een training (100-150km is niet raar) begint thuis, want dan eindigt die ook thuis en kun je gelijk onder de douche om op te warmen.
Die rijden inderdaad 'het hele jaar rond' en vertrekken van thuis. Al zijn er denk ik nauwelijks profrenners die in 'de stad' wonen. De andere opmerkingen blijven echter, ze hebben vaste routes die geselecteerd zijn op het kunnen doorrijden over minstens aanvaardbaar wegdek (als ze niet bewust de kasseien opzoeken) en het niet tegenkomen van veel ander verkeer. En heel vaak rijden ze (in België) naast de fietspaden. In dat laatste kan ik ze zelf geen ongelijk geven, maar die verschillende elementen maken wel dat hun fietsbeleving fundamenteel anders dan die van een doorsnee functioneel fietser. Vergeet niet dat het meeste functioneel fietsverkeer gebeurt in en nabij de (grote) steden (en voor een aanzienlijk deel tijdens zelf tijdens bepaalde spitsuur), een situatie die trainende wielrenners zoveel mogelijk zullen vermijden .

Renaat
Revanho schreef:
m-gineering schreef: We hadden het dacht ik over wedstrijdrenners. Het wielerseizoen begint typisch 1e week van maart (als het niet te glad is voor de volgauto's) en dat betekent dat je 1 januari op de fiets zit en in februari al diverse trainingskoersen gereden hebt. En een training (100-150km is niet raar) begint thuis, want dan eindigt die ook thuis en kun je gelijk onder de douche om op te warmen.
Die rijden inderdaad 'het hele jaar rond' en vertrekken van thuis. Al zijn er denk ik nauwelijks profrenners die in 'de stad' wonen.
profrenners komen niet uit de lucht vallen (nou ja, bij jouw wel opeens ;) ), die zijn ook allemaal als amateur begonnen, en vermoedelijk op een kamertje in de stad terwijl ze ook een studie volgden.
De andere opmerkingen blijven echter, ze hebben vaste routes die geselecteerd zijn op het kunnen doorrijden over minstens aanvaardbaar wegdek (als ze niet bewust de kasseien opzoeken) en het niet tegenkomen van veel ander verkeer.
Hoe vaak is ' zo min mogelijk' keer heel veel kilometers?
@ Marten Dat was pas later, in het begin nam men de trein!

Klopt! Marten...

Het was oa Maurice Garin [tour winnaar 1ste Tour de France] die daar in 1904 tijdens de 2de Tour de France van beschuldigd werd.

Toen had je nog etappes van bv 425 km 471 km.

Eerste winnaar van Parijs-Brest-Parijs 1200 km, in 1891 was Charles Terront, hij won in een tijd van 71u16' over ongeplaveide wegen en boeren die je met stenen bekogelden. :oops:
Van de 209 deelnemers haalden er 103 de eindstreep, waarvan de laatste met 7 dagen achterstand. [zal wel verdwaald zijn geweest?? :wink: ]

Dat waren nog een bikkels!

Henk

kunst en fietswerk
Revanho schreef:
AB schreef:Is er al iemand geweest die binnen een etmaal alle 4 routes met volle bepakking heeft gefietst?
Meestal spreekt men van drie routes, al zijn er met de mountainbike nog wel andere mogelijkheden. Wat bedoel jij met de vierde route?

(Er zullen ongetwijfeld al mensen dat hebben gedaan, maar ik in ieder geval nog niet.)

Renaat
http://www.clubcinglesventoux.org/nl/reglement.html

Hier vind je de mogelijke combinaties...

In september ga ik de cinglé eens proberen...