Bij deze mijn eerste ervaringen met de C17 Cambium:
Ik heb de lichtgekleurde versie ontvangen, erg kwetsbaar voor vuil en de donkere zal beter staan op mijn geanodiseerde Santos. Heb er nu ruim 500 km mee gereden ( in 3 ritten) en het comfort valt mij niet tegen. Ritten tot 4 uur geen probleem, daarna begint het wel wat oncomfortabeler te worden. Zitbotjes beginnen dan gevoelig te worden en het zweet kan niet weg dus natte kont, ondanks de koersbroek.
De vorm is erg Italiaans en ik ben het er mee eens dat dit zadel geen Brooks naam waardig is. Selle Royal is duidelijk bezig graantjes mee te pikken van het Brooks imago.En wat betreft de afwerking: Engels heeft ook zijn charme, de wereld is al clean genoeg.
Heb gisteren weer met mijn Santiago ros ( ook een Santos Trekking maar dan compleet opgebouwd voor de reis) gereden en de B17 is duidelijk comfortabeler en neemt dus wel zweet op.
Voorlopige conclusie: leuk zadel maar niet als vervanging van mijn B17's. Blijf de C17 testen tot half augustus en vertrek dan naar Santiago. Op B17 uiteraard.
Zou het zadel op dit moment niet zelf aanschaffen, is geen vervanging voor leder maar meer een koerszadel voor kortere ritten.. De prijs zal vermoedelijk ook wel vrij stevig kunnen zijn (afwachten maar).
Groetjes van mij, Jos