door
thekla » di 02 apr, 2013 15:08
Hallo!
Dank voor al jullie reacties - heeft ons erg geholpen.
We hebben nog een paar updates voor degenen die van plan zijn dit traject ook te fietsen:
- Klim naar de grens start ongeveer op km 18 na Dien Bien Phu. Weg is inderdaad slecht en onverhard (stof happen vanwege vele trucks die langsrijden - ze zijn op weg naar de mijn, die ergens halverwege de klim zit. Na de mijn wordt het rustiger.)
- Vanaf ong. km 24 waren de Vietnamezen aan de weg aan het werken - de weg is dus iets beter (ze storten pek en kiezelstenen)
- Na de grens van Vietnam kom je in Niemandsland - eerst nog een stukje doorklimmen (niet heel steil meer)
- Vanaf de Laotiaanse grens daal je tot in Muang Mai
- Na Muang Mai begin je aan een zware klim van ongeveer 10 kilometer. Vervolgens stukje heuvelachtig, dan nog 15 km afdalen en laatste stukje is licht heuvelachtig. Vooral de klim van 10 km is zwaar - er is weinig eten en drinken te krijgen, dus zorg ervoor dat je bij de grens of in Muang Mai iets koopt.
- De pinautomaat in Muang Khoua werkt op een VISA creditcard (althans op die van mij
Prachtige tocht - wel heel zwaar. Boottocht van Muang Khoua naar Nong Khiao vonden we fantastisch - echt een aanrader!