Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mur de Vianden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mur de Vianden

Fuz schreef:
gios schreef:
Fuz schreef: Bedankt voor deze bevestiging!
Dan heb ik gelijk nog een vraagje: De 105 gaat maar tot 11-28, de Ultegra gaat tot 12-30. Is het ook mogelijk om een Ultegra cassette te gebruiken bij een 105 systeem?
Ja dat kan!
Super! En zijn er dan nog zaken waar ik op moet letten of kan dat zo 1 op 1 worden overgezet?
Nieuwe ketting.
Fuz schreef:
multiwgb schreef:Dat doe ik ook. Met vakantie wordt de cassette met de 34 gemonteerd. Blijf ik met de fiets rond om het huis dan wissel ik die cassette van Koga voor een 13 naar 21 met 1 tand oplopend dat fietst fantastisch in de Hoekse-Waard.
Bedankt voor deze bevestiging!
Dan heb ik gelijk nog een vraagje: De 105 gaat maar tot 11-28, de Ultegra gaat tot 12-30. Is het ook mogelijk om een Ultegra cassette te gebruiken bij een 105 systeem?
Voor je geld uitgeeft zou ik toch wat beter op verzetten studeren. De grenzen van Ultegra en 105 liggen bv gelijk, dus het verzet wat je met de ene groep kunt realiseren lukt ook met de andere. En 105-ultegra-deore-Tiagra en andere cassettes kun je door elkaar gebruiken mits ze evenveel kransjes hebben en de derailleur het kettinglengte verschil kan overbruggen.

dus laat ik eens een link naar iemand anders geven:
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2/welk-verzet

(En onmogelijk is het niet, maar een 9sp cassette eindigend op 22 is bijzonder zeldzaam)
m-gineering schreef:
Fuz schreef:
multiwgb schreef:Dat doe ik ook. Met vakantie wordt de cassette met de 34 gemonteerd. Blijf ik met de fiets rond om het huis dan wissel ik die cassette van Koga voor een 13 naar 21 met 1 tand oplopend dat fietst fantastisch in de Hoekse-Waard.
Bedankt voor deze bevestiging!
Voor je geld uitgeeft zou ik toch wat beter op verzetten studeren. De grenzen van Ultegra en 105 liggen bv gelijk, dus het verzet wat je met de ene groep kunt realiseren lukt ook met de andere. En 105-ultegra-deore-Tiagra en andere cassettes kun je door elkaar gebruiken mits ze evenveel kransjes hebben en de derailleur het kettinglengte verschil kan overbruggen.

dus laat ik eens een link naar iemand anders geven:
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2/welk-verzet

(En onmogelijk is het niet, maar een 9sp cassette eindigend op 22 is bijzonder zeldzaam)
Het studeren is dan ook gelijk begonnen met het stellen van de vragen in deze topic ,om direct daarbij verder te kijken op andere sites naar onderdelen en verhalen. Je link is dus ook erg behulpzaam, bedankt ervoor!

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de 22 tandjes, dat heb ik later ook gezien in mijn zoektocht. Ik zal er waarschijnlijk eentje over het hoofd hebben gezien ;)