Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS RAND LAAT LOS - Forum Wereldfietser

GPS RAND LAAT LOS

Wie weet raad?
Van mijn Etrex Hcx laat de zwarte band die er om heen zit los.
Nu heb ik al geprobeerd dit te lijmen maar 2 soorten lijm geprobeerd maar deze laten weer los.
Heeft iemand dit ook gehad en weet misschien welke lijm wel te gebruiken

Groetjes Sinie
Een bekend probleem. Zie ook hier.

Als je het apparaat bij een goede winkel hebt gekocht, kunnen ze er wellicht wat aan doen.

Peter
Bovenstaande methode werkt inmiddels al bijna 4 jaar. Inclusief wandelen met zweterige handen in tropische landen.
Ik heb dit lang geleden met mijn etrex Vista goed kunnen oplossen met contactlijm (want met dubbelzijdige tape heb je ook honderden soorten waarvan slechts enkele zullen houden op rubber). Ook bij deze lijm goed kijken dat het een type is dat rubber kan kleven en de gebruiksaanwijzing goed opvolgen (droogtijd alvorens hard samen te drukken!)
De rubberband was toen zelfs volledig doorgescheurd aan het communicatiecontacten-klepje
Bedankt alvast voor de reacties Lijkt erop dat dus dubbelzijdig plakband de beste optie is.

Sinie
Als je geen garantie meer hebt zal bovenstaande de beste oplossing zijn, bij mij werd het apparaat zonder problemen omgeruild na anderhalf jaar gebruik.
Had er ook last van en m'n GPS is toen kosteloos gerepareerd door Waypoint (had hem daar ook gekocht), klaar terwijl je wacht.
Bekend probleem bij alle Extrex-apparaten. De oorzaak is dat de rubber rand uitrekt, waardoor hij te groot wordt om nog strak te passen. Garmin zet hem hier en daar vast met een paar druppels lijm, maar lijmt de rand niet helemaal, want dan zou je de GPS niet meer kunnen openen voor service. (Waterdichtheid is niet afhankelijk van de rand, maar van een plastic seal dat daar weer onder zit).

De beste oplossing is een nieuwe rand. Kun je nog weleens vinden op Ebay. Next best is afhankelijk van wat je wilt bereiken. Wil je je GPS nog kunnen openen zonder sloopwerk, dan kun je inderdaad dubbelzijdig tape gebruiken. Dat heeft weer als bezwaar dat de lijm gaat lopen bij hoge temperaturen, maar een tijdje red je het wel.

Als openen niet belangrijk is, kun je secondenlijm gebruiken, daarmee zet je de band mooi strak vast. Je merkt dan waarschijnlijk wel dat je rubber "overhoudt" - dat is dus de rek die in de band is opgetreden. Dat los je op door onderaan de band door te knippen, en dan een klein stukje band er tussenuit te knippen. Als je netjes werkt, hoeft het niet op te vallen.
Mijn Etrex (3 jaar oud) opgestuurd naar Garmin na een mailtje verzonden te hebben met probleem beschrijving. mail: NLservice@garmin.com ,
Je krijgt dan een inruilaanbod, voor mij werd dat een refurbished Etrex voor €85, inclusief verzendkosten.
Wel een fors bedrag, maar ik heb nu weer een zo goed als nieuwe GPS.

Gerrit