Additionally, paste this code immediately after the opening tag: scram shorty versnellings kabel vervangen - Forum Wereldfietser

scram shorty versnellings kabel vervangen

Hallo

Ik ben bezig met het vervangen van mijn bi en bu versnellings kabels. Ik heb sram shorty draaischakelaars.

Rechts moet je deze volgens mij in de 9e versnellings zetten en dan de kabel er uit duwen, maar bij mij lukt dat niet.

Wat kan ik nu het beste doen. heb geen zin om die schakelaar helemaal uit elkaar te halen.

Mario

P,S heb deze toch uit elkaar gehaald en nu is iets stuk gegaan. Ik heb nu maar bij bike-components deore schakelaars gekocht.
supermario schreef:Hallo

Ik ben bezig met het vervangen van mijn bi en bu versnellings kabels. Ik heb sram shorty draaischakelaars.

Rechts moet je deze volgens mij in de 9e versnellings zetten en dan de kabel er uit duwen, maar bij mij lukt dat niet.

Wat kan ik nu het beste doen. heb geen zin om die schakelaar helemaal uit elkaar te halen.

Mario

P,S heb deze toch uit elkaar gehaald en nu is iets stuk gegaan. Ik heb nu maar bij bike-components deore schakelaars gekocht.
Heb je nog advies nodig? Ik hoop dat het gaat werken met de derailleurs die je hebt. Je hoort wel eens bij nieuwere combi's van Shimano en SRAM dat de shifters en derailleurs niet qua indexering en slag goed met elkaar overeenkomen. Maar dat kán klok-en-klepel zijn... Sowieso: met Shiomano-Shimano zit he wel goed.
Travelmaster.

De kabel vervangen ging vroeger met deore shifters vrij makkelijk. Met scram iets moeilijker. De kabel moet een bocht maken dus moet je volgens mij een kapje er af halen om de kabel die bocht te kunnen laten maken.

Ik heb helaas iets stuk gemaakt. Heb nu via mark plaats scram 7.0 shifters gekocht voor 15 euro nieuw.

Mario
supermario schreef:Travelmaster.

De kabel vervangen ging vroeger met deore shifters vrij makkelijk. Met scram iets moeilijker. De kabel moet een bocht maken dus moet je volgens mij een kapje er af halen om de kabel die bocht te kunnen laten maken.

Ik heb helaas iets stuk gemaakt. Heb nu via mark plaats scram 7.0 shifters gekocht voor 15 euro nieuw.

Mario
Ik snap het niet meer. Zijn nu ook je nieuwe deoreschakelaars stuk? Voor minder geld had je 'm ff weg kunnen brengen naar de fietsenmaker. Overigens zijn er op internet genoeg technische handleidingen te vinden over hoe zaken in elkaar steken he.