door
Revanho » zo 09 jun, 2013 23:23
Niet allemaal op vakantie, wel - op een gsm na - allemaal met de fiets gevonden.
Twee gsm's. Gelukkig niet beveiligd, dus twee keer bij contactpersonen 'papa' gevonden en zo de toestellen aan de rechtmatige eigenaar terug kunnen bezorgen.
Een portefeuille zonder identiteitsgevens, bezorgd aan de politie.
Een keer een laptop in een verder lege rugzak midden op straat. Gelukkig was de laptop niet beveiligd met een paswoord, dus in Outlook naar de verzender gekeken van de mails met de bedoeling die op die manier te kunnen contacteren. Het was niet de bedoeling de mails te lezen (doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan zou willen worden ...), maar het enige mailadres dat ik vond, vond ik zo vreemd (geen echt naam, schijnbaar een willekeurige groep letters) dat ik heel vluchtig de titels van alle mails ben doorgelopen in de hoop een 'normale' mail met normaal mailadres te vinden. De mails bleken allemaal mails met vluchtgegevens te zijn. Uiteindelijk dan toch maar een mailtje gestuurd naar het enige afzendadres dat ik vond en zo is de laptop toch terug bij de eigenaar beland. Hij bleek bij het instappen in de auto waar hij met mee ging rijden vergeten te zijn de laptop in de koffer te steken, vandaar dat deze midden op de weg stond. En hij was heel blij dat hij de laptop terug had.
Van die laptop vraag ik me nog steeds af wat het verhaal er achter was. Want buiten die mails met vluchtgegevens stond er verder totaal niets op die laptop (geen enkel programma, geen enkel zichtbaar document). Hoewel ik nuchter genoeg ben om mensen niet op basis van het uiterlijk te beoordelen, laat staan veroordelen heb ik door de combinatie van de gegevens op de laptop en het uiterlijk van de eigenaar me wel eens lachend afgevraagd of ik een terrorist uit de nood had geholpen.
Een fleecetrui in goede staat en in mijn maat, dus na een wasbeurt heb ik die aangeslagen.
Handschoenen.
Zelf al kwijtgeraakt (op de fiets):
- gsm - ergens in Duitsland - was erg onhandig want ik had verschillende afspraken
- broek en trui - in Groot Brittannië - tas vergeten sluiten (erg dom) maar op de terugweg na 10 dagen de spullen aan de rand van de weg teruggevonden. Na een wasbeurt waren ze terug perfect bruikbaar.
- fietscomputertje
- fietsachterlicht
Renaat