Additionally, paste this code immediately after the opening tag: noordzee route Noorwegen. - Forum Wereldfietser

noordzee route Noorwegen.

Dit jaar heb ik het plan om een stuk van de noordzee route te fietsen in Noorwegen evt. met de start in Zweden.
Ik ben op zoek naar:
-informatie over bezienswaardigheden langs de route.Die ik niet mag missen
-routeboekje of routebeschrijving.
-praktische informatie

Als ik via Zweden ga hou ik waarschijnlijk een week over tijd om ca. 400 km te fietsen.
start ik in Strömstad net onder de Noorse grens en makkelijk te bereiken met de trein.
Dan heb ik 2 weken over en dus ca 800 tot 1000 km om te fietsen.
-Wie heeft er ideetjes en/of tips om te gaan fietsen.

Ik fiets in de periode 20 mei tot 1 juli.

Volgend jaar wil ik Zweden doen met als uitgangspunt de Noordzee route
Maar ook daar kan ik weinig over vinden.

Als er nog iemand is die in de zelfde periode mee wil fietsen :?: :)
Ben je op de Fiets en Wandelbeurs? Dan kan ik je wel wat informatie geven. Ik denk ook wel dat ik de fietsroute boekjes van het Noorse gedeelte heb liggen. Die zou je wel kunnen lenen.Groeten, Rutger
Ik heb afgelopen zomer de Noordzeeroute gefietst vanaf Amsterdam tot aan Stavern (Noorwegen) wat ongeveer 200 km vanaf de grens van Zweden ligt. Ik kan je dus niet zo veel vertellen over Noorwegen. Maar houd er rekening mee dat campings behoorlijk duur zijn en dat je altijd met je tentje naast de auto van je buren staat....Ik heb een Amerikaans stel ontmoet in Zweden en zij hebben in Noorwegen wildgekampeerd en gingen bij campings dan douchen tegen betaling. De route is bewegwijzerd maar vooral in Zweden kom je weinig bordjes tegen. Er is een heel handig boekje voor het gedeelte Noorwegen & Zweden het is wel in het Duits... Het heeft me vooral in Zweden geholpen.
Afbeelding
De bewegwijzering zag er in Zweden n.l. vaak zo uit;
Afbeelding

Voor Noorwegen heb je de zeer gedetailleerde Hjulgleder Nordsjoruta kaarten.
Afbeelding & Afbeelding

Dit is even wat me zo te binnen schiet qua praktische informatie. Jammer dat je in een periode gaat dat ik niet kan, anders had ik wel in overweging genomen om met je mee te gaan. Gezien ik de noordzeeroute graag nog wil afmaken vanaf Stavern of vanaf Engeland. In ieder geval alvast veel fietsplezier!
Die bordjes uit Zweden kan ik me ook nog wel herinneren. Als ik een volledig wit bordje tegenkwam wist ik dat ik nog op de route zat.

Ik heb de twee jaar geleden de volledige NSCR met de klok mee gefietst. Ik had geen routeboekjes, alleen een GPS en kaarten. Daarmee mis je inderdaad wel de informatie over het gebied waar je doorheen fietst en dus ook bezienswaardigheden.
martie schreef: Maar houd er rekening mee dat campings behoorlijk duur zijn en dat je altijd met je tentje naast de auto van je buren staat....
Hoe het eind mei, en in juni langs de kust is weet ik niet precies, waarschijnlijk iets drukker dan in het binnenland. Maar als je in juni fiets ben je de grote toeristenstroom voor. Mijn ervaring in juni in Noorwegen is rustige campings. Soms was ik zelfs de enige. Die ene uitzondering daargelaten.
De meeste Noren zelf gaan pas na Midzomer op vakantie.

Peter
Voor Noorwegen heb je de zeer gedetailleerde Hjulgleder Nordsjoruta kaarten.

Wij hebben vorig zomer oa Kristiansand - Bergen gefietst met deze kaarten.
Mocht je belangstelling hebben voor het setje "Nordsojruta Vest" (= Kristiansand - Bergen) kaarten laat me dat dan weten via een PB.
Wij zijn half juni begonnen in Kristiansand, en het was rustig op de campings, maar nooit zo dat we alleen waren. De meeste mensen komen in de loop van de middag en avond aan op de campings met campers, caravans en vouwwagens.
Wat we echt vervelend vonden waren de muggen 's avonds. En dan niet 1 of 2 keer, maar echt 3 weken lang. Elke avond vanaf zo'n 19.30 was er niet meer buiten te zitten.
Hoe dan ook... Noorwegen is echt prachtig, en we gaan zeker weer.

Grtz Corine
Bedankt voor jullie reacties zover.
-Het eerste wat ik gedaan heb is de route op Gps gezocht want ik had al gelezen dat de bewegwijzering in Zweden slecht was. En Ik met alleen een kaart= verdwalen.
-Denemarken was al duur en de verhalen die ik hoorde over Noorwegen hebben er voor gezorgd dat ik mijn budget al heb op gehoogd. Hoop ook genoeg moed te hebben om wild te kamperen.(spaart geld uit) Maar ja ben toch een vrouw alleen. En soms wat bang.

-
Rutger schreef:Ben je op de Fiets en Wandelbeurs? Dan kan ik je wel wat informatie geven. Ik denk ook wel dat ik de fietsroute boekjes van het Noorse gedeelte heb liggen. Die zou je wel kunnen lenen.Groeten, Rutger
De planning is dat ik zaterdags op beurs ben. Misschien kunnen we elkaar ontmoeten.

pinkbike: je weblog had ik al een keer bezocht in een stille nachtdienst en gelezen.
maar toch bedankt voor de link.
Jammer dat je in een periode gaat dat ik niet kan, anders had ik wel in overweging genomen om met je mee te gaan.
Ik kan nog wel iets schuiven met mijn vakantie maar moet voor dat de schoolvakantie begint weer terug zijn. Ik krijg de luxe van 5 weken maar dan wel in voor of naseizoen.
Ben van plan om ook nog het stuk Schotland en Engeland te doen en het laatste stukje Nederland (afsluitdijk -Nieuweschans) de rest heb ik al gedaan.

Heeft iemand nog een leuk idee voor als ik nog tijd heb voor een km of 500 en ik nog niet de behoeft heb om naar huis te gaan.? :lol:
ik ben zeer benieuwd hoe je reis was ?
ik ga namelijk begin juli richting Noorwegen.
ik ben benieuwd naar je verhaal!

vr gr ben
Helaas had ik niet genoeg finacieën om naar Noorwegen te gaan. Het plan staat nog even in de koelkast. Hopelijk tot volgend jaar.
Jammer @Hesta! Ik was wel benieuwd naar je Noorwegen ervaring. Mijn plan was om volgende week te gaan om de NSCR te vervolgen vanaf Larvik (Noorwegen). Helaas kan het niet doorgaan vanwege een hersenschudding.