Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachtingen End to End - Forum Wereldfietser

Overnachtingen End to End

Hallo allemaal,

In juli ga ik de End to End fietsroute rijden in Engeland. Mijn plan is om óf in hostels te overnachten, óf te kamperen. Hebben jullie ervaring met de drukte van die route rond die tijd? Ik vraag me namelijk af in hoeverre het nodig is om campings/hostels vooraf te reserveren.

Ik gebruik overigens het boekje End to End van Cicerone.

Groet,
Judith
Judith,

Ook ik ben een tijdje bezig geweest met het voorbereiden van deze tocht.
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen het niet nu te doen vanwege diverse redenen.

Omdat het een druk bereden route is zijn mijn keus zijn om de hostels wel te reserveren. Op de campings is altijd wel een plekje te vinden. Maar houd er rekening mee dat er in GB relatief veel campings zijn die alleen caravans en campers toe laten.

Ik heb van de eerste helft van deze route een GPS bestand met de route en alle campings aan de route waar tenten geaccepteerd worden en de hostels. Als je met de GPS kunt werken, dan wil ik je mijn voorbereiding wel sturen. Stuur me in dat geval even een PB met je mail adres, dan stuur ik je hem toe.
Dag Judith,
Campings waren nooit een probleem.
Juist op caravancampings vinden ze je grappig of zielig (" bloody hell, end to end on a bicycle" ), wat extra kans geeft op een lekkere kop thee of getoast brood.
Hostels zijn een gok, afhankelijk van de drukte op dat moment.
Niks reserveren dus en gewoon gaan!

Erik Veenstra
Hoi Judith,

Ik deed Lands End John O'Groats ooit via jeugdherbergen.

Dat was echt de moeite waard, die herbergen zijn vaak in heel oude gebouwen, zo lag ik ooit in een heus kasteel, in Sladburn in het hoogst gelegen plaatsje enz.

Er was toen de regel dat het hostel waar je overnacht voor jou gratis naar jouw volgende bestemming [jeugdherberg] belt voor een reservering. Er was toen een stempel kaart en als die vol is krijg je een gratis overnachting. [weet niet of dat nog steeds zo is?]

- Vaak was ik de enige gast maar ik fietste het in de maand september.
- Ik deed er 15 dagen over.
- 1800 km.

De route is fantastisch!!

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Hoi Judith,

Ik deed Lands End John O'Groats ooit via jeugdherbergen.

Dat was echt de moeite waard, die herbergen zijn vaak in heel oude gebouwen, zo lag ik ooit in een heus kasteel, in Sladburn in het hoogst gelegen plaatsje enz.

Er was toen de regel dat het hostel waar je overnacht voor jou gratis naar jouw volgende bestemming [jeugdherberg] belt voor een reservering. Er was toen een stempel kaart en als die vol is krijg je een gratis overnachting. [weet niet of dat nog steeds zo is?]

- Vaak was ik de enige gast maar ik fietste het in de maand september.
- Ik deed er 15 dagen over.
- 1800 km.

De route is fantastisch!!

Henk

kunst en fietswerk
is dat aan te raden (ivm kou en regen wellicht)? ik heb deze zeker op mijn lijstje staan maar ik hoorde dat in de vakantie maanden (jun/jul/aug) het de moord stikt van de muggen. en om nou te douchen met deet is ook weer zo zo..
aapje99 schreef:is dat aan te raden (ivm kou en regen wellicht)? ik heb deze zeker op mijn lijstje staan maar ik hoorde dat in de vakantie maanden (jun/jul/aug) het de moord stikt van de muggen. en om nou te douchen met deet is ook weer zo zo..
Een van de onuitroeibare mythes is dat het ALTIJD regent in Groot-Brittannië. En dat het altijd KOUD is. Onzin dus. Maar het is geen Sahel.

En muggen? Moet je naar de Baltische staten, of Finland gaan. En ongetwijfeld nog een aantal landen. Dan leer je pas hoeveel muggen er kunnen zijn.

Peter
@ Peter M @ aapje99

Ik had des tijds in September een week erg mooi weer, later in Schotland soms heel veel regen afgewisseld door droog weer.
Dat kan binnen een paar minuten omslaan heb ik ervaren.

De muggen viel heel erg mee, wel van die kleine KNUTJES [mugjes] daar, maar in vergelijking met wat ik in bv Rusland en in de delta van rivier de Oeral mee gemaakt hebt stelt het niets voor.

En regen kun je je op kleden, ik fietste drie weken geleden naar Rome en had ook een dag heel veel koude regen en wind, soms wat sneeuw zelfs maar met een goede regenjas [evt overschoenen] is ook dat geen probleem.

Ik vond het er zelfs een beetje bij horen daar in Schotland... lekker ruig! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
aapje99 schreef: ik hoorde dat in de vakantie maanden (jun/jul/aug) het de moord stikt van de muggen. en om nou te douchen met deet is ook weer zo zo..
http://www.midgeforecast.co.uk/home
henkfietst52 schreef: Ik vond het er zelfs een beetje bij horen daar in Schotland... lekker ruig!
Afbeelding

Eens. :)

Peter
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties!
Ik ben de afgelopen jaren veel in Groot Brittannië geweest en het weer was 4 van de 5 keer fantastisch! Maar meestal was ik daar in mei en dat schijnt toch wel een van de drogere maanden te zijn. Ik laat me qua weer gewoon verrassen nu; het maakt me niet heel veel uit.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen met overnachtingen. Heb wat campings gecheckt op internet en kwam er achter dat er inderdaad nogal veel een 'multiple-day-policy' hebben, dus dat wordt alweer lastig. Wellicht zijn de hostels nog de beste optie. Ik denk wel dat ik de campings en hostels even ga mailen met de vraag of iets vastleggen nodig is.

En zo zoek ik vrolijk nog even verder! :)

Reageer vooral ook nog als je leuke en/of zinvolle informatie hebt!
henkfietst52 schreef:@ Peter M @ aapje99

Ik had des tijds in September een week erg mooi weer, later in Schotland soms heel veel regen afgewisseld door droog weer.
Dat kan binnen een paar minuten omslaan heb ik ervaren.

De muggen viel heel erg mee, wel van die kleine KNUTJES [mugjes] daar, maar in vergelijking met wat ik in bv Rusland en in de delta van rivier de Oeral mee gemaakt hebt stelt het niets voor.

En regen kun je je op kleden, ik fietste drie weken geleden naar Rome en had ook een dag heel veel koude regen en wind, soms wat sneeuw zelfs maar met een goede regenjas [evt overschoenen] is ook dat geen probleem.

Ik vond het er zelfs een beetje bij horen daar in Schotland... lekker ruig! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
ha mooi! voor regen ben ik niet meer bang. daar kan je je, inderdaad, op kleden. muggen schijnen dus ook niet zo'n probleem te zijn. Ergo; wat houdt me tegen?