Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PINKSTERWEEKEND vanaf Heerlen naar Ardennen en Eifel - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

PINKSTERWEEKEND vanaf Heerlen naar Ardennen en Eifel

snowfreakyvon schreef:WF als club kan wellicht voor de volgende komende fietsactiviteiten eens nadenken over een sterren, wielen, of noem het maar kwalificatie, ter indicatie van de tochtzwaarte.
Ik vind de indicatie in de openingspost wel voldoende. Bij eerdere Hemelvaartweekends die ik voor de WF organisaeerde heb ik ook wel afschikwekkende termen als 'middelgebergte', 'beslist minimaal 21 versnellingen' en 'bij problemen in je eentje zelf de weg terug kunnen vinden' genoemd. Als iemand na zulke termen en de mededeling over de afstanden, onverharde wegen en een slechte weersverwachting toch een inschattingsfout maakt, dan zij dat zo.

Ik had dat weekend een ander Ardenneweekend, anders had ik besloten niet mee te gaan wegens te ver. Ik zit na 85 km over zulke wegen aan mijn taks.

Leon
Uiteindelijk vind ik de berichtgeving wel meevallen. Voor mij was redelijk duidelijk wat de zwaarte van de tocht zou zijn. Vorig jaar daar gefietst, dit jaar daar gewandeld. Mooi, maar zwaar en ook bij mij ligt dan de limiet in km's per dag wat lager dan de tocht aangaf. Mooi gebied, ga ik graag nog eens heen ( hopelijk dit jaar rond de zomer nog een keer :D ) , maar dan met dagafstanden van rond de 80km.

Classificeren van tochten? De meesten zijn behoorlijk ervaren en weten wat ze in een gebied kunnen verwachten. Diegene die minder ervaren zijn moeten gewoon de vraag stellen. Dat zie ik bij andere tochten ook ( bv off-the-road ) . Dus laten we het lekker simpel houden.

Groet,
hallo,

Ik vind het leuk dat er ook zwaardere tochten worden georganiseerd worden. Al maak je tot op zekere hoogte je tochten zo zwaar als je wilt door ze sneller af te leggen.

Ik had een lokaal fietsweekend anders was ik wel meegeweest. Mijn conditie is nu min of meer op peil. Volgend jaar misschien niet meer.

Verder vind ik meer dan 100km best zwaar, of was het meer dan 120km. Als ik alleen reis doe ik zo een afstanden niet zo vaak. Bij mooi weer vind ik lange afstanden net iets makkelijker. Misschien dat ik de tocht op eigen houtje een keer rijd om te kijken wat ik ervan vind.

Willem