Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geveerde voorvork voor Salsa Fargo 29er - Forum Wereldfietser

Geveerde voorvork voor Salsa Fargo 29er

Ik ben op zoek naar een geveerde voorvork voor een salsa fargo 29er; volgens salsa past hier een zog. '80mm travel 29'er suspension fork' op. Ik kom niet zoveel geveerde 80mm voorvorken tegen; maar bijv wel een rock shox reba rlt 29er 100mm die op 80mm in te stellen is (?) gaat dat werken of kan ik beter een andere vork pakken. Uiteindelijke doel is een offroad dropbar mtb / reisfiets; iemand ideeën?
Matthie9000 schreef: bijv wel een rock shox reba rlt 29er 100mm die op 80mm in te stellen is (?)
ombouwen is een betere omschrijving, de vorken komen met twee plastic bussen maar zonder handleiding hoe je die in moet bouwen ;)

Verder heb ik er geen klachten over
Matthie9000 schreef:Ik ben op zoek naar een geveerde voorvork voor een salsa fargo 29er; volgens salsa past hier een zog. '80mm travel 29'er suspension fork' op. Ik kom niet zoveel geveerde 80mm voorvorken tegen; maar bijv wel een rock shox reba rlt 29er 100mm die op 80mm in te stellen is (?) gaat dat werken of kan ik beter een andere vork pakken. Uiteindelijke doel is een offroad dropbar mtb / reisfiets; iemand ideeën?
Geveerde voorvork i.c.m. dropbar? Dat zie je niet vaak. Waarom deze combinatie? Wil je aerodynamisch over washboard roads?
AB schreef:
Matthie9000 schreef:Ik ben op zoek naar een geveerde voorvork voor een salsa fargo 29er; volgens salsa past hier een zog. '80mm travel 29'er suspension fork' op. Ik kom niet zoveel geveerde 80mm voorvorken tegen; maar bijv wel een rock shox reba rlt 29er 100mm die op 80mm in te stellen is (?) gaat dat werken of kan ik beter een andere vork pakken. Uiteindelijke doel is een offroad dropbar mtb / reisfiets; iemand ideeën?
Geveerde voorvork i.c.m. dropbar? Dat zie je niet vaak. Waarom deze combinatie? Wil je aerodynamisch over washboard roads?
Ik wil er een offroad dropbar (salsa woodchipper) op zetten omdat ik rechte sturen eigenlijk niet fijn vind voor langdurig fietsen; in eerste instantie hou ik het bij de rechte vork die er bij zit maar tzt zou ik wel eens een geveerde vork willen proberen voor wat steviger offroad geweld.
m-gineering schreef:ombouwen is een betere omschrijving, de vorken komen met twee plastic bussen maar zonder handleiding hoe je die in moet bouwen ;)

Verder heb ik er geen klachten over
Aha, een 100mm reba rlt 29er vork is na deze ombouw dus geschikt voor dit frame? komt er veel bij dit ombouwen kijken? of zou je verder kijken naar een andere vork?
Matthie9000 schreef:
Aha, een 100mm reba rlt 29er vork is na deze ombouw dus geschikt voor dit frame? komt er veel bij dit ombouwen kijken? of zou je verder kijken naar een andere vork?
http://www.bikeradar.com/gear/article/w ... rk--26840/
Wauw, super!! maar inderdaad iets meer werk dan even afstellen op 20mm minder :-)
Misschien overbodig, maar ik heb afgelopen jaar voor en tijdens het opbouwen van mijn fargo veel info van MBTR forum gehaald - salsa fargo thread. Er staan ook behoorlijk wat posts en foto's op van fargo's met geveerde voorvork.

http://forums.mtbr.com/salsa/salsa-farg ... 2-130.html

succes en ben benieuwd naar het resultaat!

Patrick