door
Teun76 » di 01 nov, 2005 14:22
Hoi Carla,
Wat leuk om te gaan tandemfietsen in Nieuw Zeeland, dat wil ik ook nog een keer doen. Dus ik hoor graag hoe het bevalt en hoe het eventuele vervoer van de tandem in het OV ter plaatse gaat. Wat betreft je vraag. Volgens mij moet je meestal of een vast bedrag betalen voor het meenemen van de fiets en valt deze daarmee buiten de bagagelimiet, of je hoeft alleen bij te betalen met overbagage.
Ik heb zelf recent de tandem meegenomen naar Kos. Met Transavia waar je € 40 per enkele reis betaald. Wij hebben dit vooraf door het reisbureau laten melden en het ook op de papieren van hen laten vastleggen. Dat was handig want het eerst wat ze op schiphol vroegen was of het wel was aangemeld. Ik zou slapende honden nu wakker maken en niet wachten totdat dat op het vliegveld gebeurt. je kunt bijvoorbeeld zelf op de site van de vliegmaatschappij kijken of met hen bellen. Dan hoef je niet eens te zeggen dat je al hebt geboekt maar gewoon vragen naar hun beleid wat betreft meenemen fietsen en andere overbagage/grote stukken.
In ieder geval even een weegschaal aanschaffen en alle bagage plus fiets wegen. Waarschijnlijk valt het dan wel mee. Als je toch over de limiet zit kun je bagage thuislaten (vindt je ook leuk als je bergop rijdt in zeeland) of je kijkt of je kunt regelen dat je voor overbagage betaalt en zo zeker weet dat het meemag.
Overigens is een mailtje naar de jongens van de tandemclub (
www.tandemclub.nl) ook een echte aanrader. Zij informeren snel en inhoudelijk goed.
Veel plezier.
groet,
Teun