Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks b17 en Selle Royal Freccia - Forum Wereldfietser

Brooks b17 en Selle Royal Freccia

Beste mensen ik begin te balen van mijn B17.
Het zat een hele tijd goed maar na 3500km verder komt de stalen achterrand te ver omhoog en kan ik hem niet meer aanspannen.
Mijn gewicht helpt ook niet omdat ik gewoon zwaar ben en dus veel druk op het zadel zet.
Dus of een nieuw zadel of......

Ik zie op veel fietsen het selle royal freccia en de Terry RS als standaard zadel.
De vraag is dus:
Is het wat en wie heeft er ervaring met het Selle Royal Freccia of het Terry RS zadel?

Dank alvast!
Ik heb de Freccia ervaren als te vlak en te hoekig.

Ik heb ook een zwaar postuur en nogal sterke dus dikke bovenbenen.
Misschien een zwaarder model B17 overwegen? Een select heet dat geloof ik. Dikker leer.
Heb zelf een Terry zadel gereden maar snel weer verkocht want ik vond het zadel te hard.
@Wimmert: als je een volle portemonnee hebt, kun je Gilles Berthoud ook nog overwegen. Schijnt veel degelijker te zijn dan Brooks. (heb er ook 1 maar kost nogal wat km's om in te rijden...)
Goeie tipds tot zo ver dank!
Gilles zit ik aan te denken alleen welk model :(
Wimmert schreef:Goeie tipds tot zo ver dank!
Gilles zit ik aan te denken alleen welk model :(
ik zou houding (hoe rechtop zit je?) en afstand van zitbotjes laten bepalen welke breedte uitvoering ik zou kopen. GB heeft volgens mij? 3 verschillende breedtes / modellen.
Ik ga wel een keer naar Eric in Amsterdam en neem mijn b17 mee dat lijkt mij het handigst