Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geveerde vooorvork - Forum Wereldfietser

Geveerde vooorvork

Sinds gisteren zit mijn geveerde voorvork helemaal vast. Helemaal geen beweging in te krijgen zelf niet als ik met volle gewicht op het stuur hang.

Weet iemand misschien wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen? Heb hem nog niet uit elkaar gehaald. Misschien had iemand zo al tips.

Alvast bedankt!
Wat voor vork is het?
Je fiets rijd wellicht nu nog lichter of niet :)
Voorvork is gewoon van koga zelf. Staat verder geen type op ofzo.
PimvandenHeuvel schreef:Voorvork is gewoon van koga zelf. Staat verder geen type op ofzo.
Is het er een met een lock-out?
Zit er nog garantie op?
Je vertelt er wel erg weinig bij.
Leon
Ja alleen die stonden helemaal open.
Heb hem uit elkaar gehaald, schoongemaakt en ingevet. Helaas geen resultaat. Denk dat het tijd wordt voor een nieuwe. Iemand suggesties voor een goede?

Maat band 28 inch
PimvandenHeuvel schreef:Ja alleen die stonden helemaal open.
Heb hem uit elkaar gehaald, schoongemaakt en ingevet. Helaas geen resultaat. Denk dat het tijd wordt voor een nieuwe. Iemand suggesties voor een goede?

Maat band 28 inch
Ik zit bomvol suggesties, maar... vertel eerst eens wat meer. Wat is het? Luchtgeveerd, elastomeer? Balhoofdvering of daadwerkelijk in de vorkpoten? Tapered, non-tapered? Hoeveel mm veerweg?

Maak anders eens een foto, dat verduidelijkt een hoop!
Of een ongeveerde voorvork? Ben je in een klap van alle gezeur af (mits je de goede maat hebt).
Wim
Afbeelding

Balhoofdvering. Voor de rest weet ik het niet.
Nu kan het aan mij liggen.
Maar je hebt juist geen balhoofdvering :)
Maar je hebt net de tekst op de voorvork niet op de foto gezet.
Vertel anders even welke Koga je hebt en uit welk jaar. Dan kunnen we op de koga site vast wel vinden welke vork er gemonteerd zit.
En als ik het trouwens goed zie heeft deze geen lock out?
http://www.koga.com/koga/collectie/oude ... keId=83388

Dit is hem. Helaas kan ik niet vinden wat voor soort voorvork het is.
Sorry ogen niet open gehad.
Koga suspension, travel: 50mm

Dat is de voorvork die erop zit.
PimvandenHeuvel schreef:Sorry ogen niet open gehad.
Koga suspension, travel: 50mm

Dat is de voorvork die erop zit.
Ziet eruit als een hele simpele voorvork, die voor onder de 100 euro te vervangen is (afgezien montage). Maar dat is het dan ook meteen: heel simpel. Je hebt waarschijnlijk meer aan een ongeveerde voorvork, tenzij je erg veel waarde hecht aan dat kleine beetje veerweg.
Wat kan ik er dan beter op laten zetten? Onder de 150 euro graag.

Code: Selecteer alles

Of een ongeveerde voorvork? Ben je in een klap van alle gezeur af (mits je de goede maat hebt).
Zit er nu al op... dus gewoon laten zitten.

Van een 150-euro-vork moet je niet veel verwachten, maar er zijn er legio te koop.
Je geeft geen antwoord op de vragen die gesteld worden.

Wil je nou wel of geen verende voorvork?

Die voorvork die je in je link laat zien is niet veel slechter als wat erin zat.
Het is geen top ding. Maar dat heb je ook niet nodig. Wel zou het mooi zijn als je hem ook kan locken.
Kinesis Crosswind starre aluminium vork, gewicht 750gr, vorkbuis 11/8", dat is minstens 1400 gram lichter dan je nu hebt. Prijs €99,-. Inbouwhoogte 450mm.
Hier: helaas nu even offline: cnc-bike.de Verzendkosten €10.
Ik rij al jaren met deze vork, hoef je bij Magura remmen geen booster te monteren.
Je kan hem wel uit elkaar halen maar er geen beweging in krijgen? Dat klinkt vreemd. Welk deel zit dan vast?