Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sugino crank - Forum Wereldfietser

sugino crank

Ik ben bezig mijn reisfiets aan het opbouwen (later volgt er wel een plaatje) en heb een probleempje met het trapstel.
Ik heb een "Sugino - XD Kurbel 4-Kant 110mm LK - schwarz " gekocht, maar nu blijken beide kanten van rechterdraad (voor de pedalen) voorzien te zijn ... terwijl het toch 1 keer rechts en 1 keer links zou moeten zijn.
Ik was van plan om klikpedalen te monteren, maar die zijn tegenwoordig allemaal voorzien van een linker- en een rechterdraad ....
Oplossing zou zijn om 2 paar klikpedalen aan te schaffen, maar dat vind ik een beetje overdreven.
Weet iemand of er een Sugino-linkercrank met linkerdraad is te verkrijgen en/of er en andere oplossing voor bestaat ?
Leg het probleem eens voor aan je leverancier... :?: Misschien heeft die gewoon een greep gedaan in de verkeerde doos en stuurt/geeft hij je zo een correct stel crancks.
Klinkt als de verkeerde helft van een tandemset. Gewoon retour dus.
Wim
tim1960 schreef: Oplossing zou zijn om 2 paar klikpedalen aan te schaffen, maar dat vind ik een beetje overdreven.
Dat de schroefdraad links-rechts verschillend is heeft een reden. Het voorkomt dat het pedaal zich loswerkt. Fout op fout stapelen is dus gepruts, begin met de goede draad.

(en nee, ik lever de dx niet in het zwart)
allen bedankt voor jullie reakties.
heb de leverancier ingelicht, die, middels enkele foto's, me ondertussen een nieuw (en correct) crankstel hebben toegestuurd.
prima service dus van ... (weet niet of ik hen hier vermelden mag, maar ze zijn duits :-)
tim1960 schreef:allen bedankt voor jullie reakties.
heb de leverancier ingelicht, die, middels enkele foto's, me ondertussen een nieuw (en correct) crankstel hebben toegestuurd.
prima service dus van ... (weet niet of ik hen hier vermelden mag, maar ze zijn duits :-)
Tuurlijk mag dat, is toch gewoon netjes? Er komen zo vaak links naar webshops voorbij hier, en namen van leveranciers...
meilenweit? bike-mailorder? :D
Matthie9000 schreef:meilenweit? bike-mailorder? :D
bike-components.de? rose.nl?
Travelmaster schreef:
Die hebben geen sugino
Matthie9000 schreef:
Travelmaster schreef:
Die hebben geen sugino