Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Genoeg campings langs De Ronde van Nederland? - Forum Wereldfietser

Genoeg campings langs De Ronde van Nederland?

Ik wil komende zomer de Ronde van Nederland gaan fietsen. Na op Google Ronde van Nederland te hebben ingetikt kom ik diverse reisverslagen van fietsers tegen die deze route al hebben gereden. Bij de meeste van hen lees ik namen van campings en als ik dan zoek op internet dan blijken veel van deze campings zogenaamde Natuurkampeerterreinen te zijn. Nu begrijp ik dat je lid moet worden om op deze campings te mogen overnachten. Nu is mijn vraag de volgende; is jullie advies lid te worden van deze organisatie of zijn er genoeg gewone campings langs de gehele route van De Ronde van Nederland. Daarnaast lees ik nergens op de websites van de campings of er gratis WIFI aanwezig is. In de periode dat ik ga fietsen is de Tour de France net een week bezig en het zou lekker zijn na een dag zelf getrapt te hebben de Tour via livestream op mijn Ipad te kunnen volgen en de volgende dag op uitzending gemist de Avondetappe. :lol:

Wie kan mij adviseren?
Kijk eens bij de campingkoning of op Archiescampings.

groet,
Bedankt voor de tip Ruud.

Ik ga verder speuren!
Volgens Bert Sitters zijn er in Nederland alleen al 3500 boer'ncampings. WiFi hebben ze ook bij McDonalds :-)

Groet,
Klopt dat ze bij de Mac WIFI hebben maar als een etappe drie uur duurt ga ik daar niet zolang zitten.
Rob53 schreef:Daarnaast lees ik nergens op de websites van de campings of er gratis WIFI aanwezig is. In de periode dat ik ga fietsen is de Tour de France net een week bezig en het zou lekker zijn na een dag zelf getrapt te hebben de Tour via livestream op mijn Ipad te kunnen volgen en de volgende dag op uitzending gemist de Avondetappe.
Abonnee van Ziggo worden ? :wink:
Rob53 schreef:[...] Natuurkampeerterreinen [...] Nu is mijn vraag de volgende; is jullie advies lid te worden van deze organisatie of zijn er genoeg gewone campings langs de gehele route van De Ronde van Nederland.
Zelf haal ik eigenlijk elk jaar wel het Groene Boekje van de Stichting Natuurkampeerterreinen; ook al kom ik aan niet meer toe dan een midweekje kamperen, dan vind ik het al de moeite waard. Leuke, rustige terreinen, erg gevarieerd - soms sta je in een boomgaard bij een boerderij, dan weer op een fort van de Hollandse Waterlinie. De terreinen van Staatsbosbeheer zijn over het algemeen erg goedkoop, beheerders zijn meestal niet aanwezig - zelf formuliertje invullen, geld in een envelopje doen en in de bus gooien. Ik vind dat erg charmant.

Het Groene Boekje zelf kost 15 euro (of 14 voor ANWB-leden in de ANWB-winkel, dacht ik); daarnaast rekent elke camping zijn eigen tarief, duurder dan een euro of negen (1 persoon) per overnachting wordt het nooit. Groot voordeel vind ik dat je altijd recente info over de campings in het boekje hebt, je staat dus nooit voor een onverwachts gesloten camping. Met adressen, telefoonnummers, routebeschrijving (helaas soms relevanter voor auto's dan voor fietsers - 'komende vanaf de A2...') en RD-coordinaten (handig icm topografische kaarten) in het boekje zijn de (soms afgelegen) terreinen altijd wel te vinden.

Zie verder http://www.natuurkampeerterreinen.nl/ voor meer info.

Veel plezier gewenst, Nederland is prachtig! :wink:

Carl
Eens met Carl, ik vind het ook erg leuke campings! Je komt er nog eens een andere wereldfietser tegen, en er is idd altijd een redelijk tarief voor een klein tentje, wat niet op iedere camping zo is. Wel was ik vorige maand een paar keer (iets) meer dan 10 eu kwijt voor één persoon, zelfs op een camping van Staatsbosbeheer. Maar misschien heeft Rob een ander idee heeft van een lekker kamperen dan ik - ik heb me tijdens mijn rondje NL nooit afgevraagd of ergens wifi was... Daar kan ik dus ook weinig over vertellen.
Ik vraag me trouwens af of tegenwoordig de gemiddelde gratis wifiverbinding (camping/McDonalds/waar dan ook) stevig genoeg om prettig video te streamen. In de NS treinen en stations vind ik het altijd drama als je meer wilt dan een mailtje versturen.
Hoe dan ook, Tour de France of niet, veel plezier op je Tour de Pays-Bas!
Bedankt Carl en Urje, dit zijn antwoorden waar ik iets aan heb. :D
Ik denk dat ik de Ipad maar thuis laat en dan gewoon onderweg een krant koop om de Tour te volgen.

Rob
De Stichting Natuurkampeerterreinen heeft ook een app.
Vergeet ook de vekabo-campings niet (kamperen bij de boer). Ik heb gisternacht nog op een mooie camping bij Hilvarenbeek (aan de Ronde) gestaan voor 6,50. Dat was inclusief wifi, warme douche, en verwarmde verblijfsruimte. En van de vekabo hoef je niet lid te worden, de campings zijn gewoon op internet te vinden (www.vekabo.nl).
Veel plezier!
Ik heb de route gefietst en om de 40 kilometer is er wel een camping te vinden op de route. Heb hem gefietst in 2009. Nederland is niet zo heel lastig met campings plannen, zeker niet als je verder kijkt dan campings die exact langs de route liggen. :P
Paul bedankt voor jouw reactie. Heb jij op Natuurkampeerterrein campings gestaan of ook op gewone campings?
Heeft het zin om lid te worden van Natuurkampeerterreinen?
Daarnaast als ik lid wordt voor 2013 zit ik er dan niet gelijk voor de komende jaren aan vast? :(
Rob53 schreef:Paul bedankt voor jouw reactie. Heb jij op Natuurkampeerterrein campings gestaan of ook op gewone campings?
Heeft het zin om lid te worden van Natuurkampeerterreinen?
Daarnaast als ik lid wordt voor 2013 zit ik er dan niet gelijk voor de komende jaren aan vast? :(
Natuurkampeerterreinen vormen echt een aanbeveling voor fietsers. Leuke terreintjes met veel groen. Steeds meer terreintje hebben picknicktafels en een dagverblijf of afdak in geval van slecht weer. Ook een kampvuurplaats kom je tegen. Op die terreinen voel je je als fietser écht thuis en raak je niet verloren tussen die joekels van caravans. Een geweldige afsluiting van een fietsdag. Die terrein zijn meestal niet duur, dus die kaart heb je er zo uit. Je zit er niet de komende jaren aan vast, maar ik schat zo in dat je er graag nog eens terug komt. Zou niet langer twijfelen, maar gewoon doen!
bert sitters schreef:Je zit er niet de komende jaren aan vast, ...
mits je vóór november opzegt, anders wel !! :wink:
Jullie hebben mij overtuigd om lid te worden voor natuurkampeerterreinen.

Ik heb nog weinig ervaring met fietsvakanties en ben nog maar nieuw hier.
Maar in die paar weken een hoop geleerd van de ervaren fietsers.

Twee weken geleden ben ik vijftig geworden en dan moet je iets doen wat je niet doet als je negenenveertig wordt of eenenvijftig. De een neemt een tattoo de ander gaat bungeejumpen en weer een ander doet zijn vrouw de deur uit voor een (veel) jonger exemplaar. Voor velen zal ik saai overkomen maar een tattoo hoef ik niet, ik heb hoogtevrees en een lieve vrouw.

In eerste instantie wilde ik naar de Mont Ventoux heen en terug gaan fietsen maar dat bleek qua tijd niet haalbaar. Dan ga je verder lezen hier op de Wereldfietser en toen kwam ik De Ronde Van Nederland tegen. Dat sprak mij gelijk aan. Maar ervaring met overnachten op campings langs de route , überhaupt campings in Nederland, heb ik niet. Vandaar mijn vragen.

Het leuke van de Wereldfietser vind ik dat iedereen elkaar probeert te helpen van advies opgedaan uit eigen ervaring.

Rob
Michael W schreef:
bert sitters schreef:Je zit er niet de komende jaren aan vast, ...
mits je vóór november opzegt, anders wel !! :wink:
Uh, dat ligt er denk ik aan hoe je lid wordt. Als je bij je eerste overnachting pas een boekje koopt, dan heb je niemand gemachtigd om volgend jaar weer lidmaatschap af te schrijven. Ik heb dit jaar een boekje voor m'n verjaardag gekregen, dus ik vraag er volgend jaar wel weer eentje :)

Voor Rob: hoewel je inmiddels geloof ik wel overtuigd bent, je hoeft niet vantevoren een 'groen boekje' te kopen om op natuurkampeerterreinen te overnachten; dit kan ook de eerste keer dat je op zo'n terrein terecht komt. Alleen als je op een 'on'beheerd terrein als die van Staatsbosbeheer begint is dat een beetje onhandig, omdat je dan je boekje met lidmaatschapspas later thuis gestuurd krijgt. Dus dan heb je bij de tweede camping iets uit te leggen (maar ik denk eigenlijk dat dat niet eens een probleem zou opleveren).
urje schreef:Uh, dat ligt er denk ik aan hoe je lid wordt.
Ik zuig het niet uit m'n duim 8)
Abonnement
Jaarlijks aan het begin van het kalenderjaar krijgt u na ontvangst van betaling Het Groene Boekje thuisgestuurd. Dit gebeurt zonder portokosten, en als u kiest voor betaling via automatisch incasso, dan krijgt u ook nog eens € 1,45 korting op de gids. Wilt u liever niet via automatisch incasso betalen, dan krijgt u gewoon een factuur thuisgestuurd.

Opzeggen
Hoewel we u natuurlijk graag op de Natuurkampeerterreinen willen blijven ontvangen, kan het zijn dat u de groenste kampeergids van Nederland en de Natuurkampeerkaart niet meer wilt ontvangen. Laat ons in dat geval vóór 1 november weten dat u Het Groene Boekje niet meer wilt ontvangen. Opzeggen kan per brief, telefonisch of per e-mail.
Michael W schreef:
urje schreef:Uh, dat ligt er denk ik aan hoe je lid wordt.
Ik zuig het niet uit m'n duim 8)
Ik ook niet. Ik heb nergens een rekeningnummer ingevuld, dus ik ben gewoon voor één jaar lid. Twee jaar geleden heb ik een boekje bij de ANWB-winkel gehaald, en vorig jaar ben ik niet lid geweest. Dat de website van de organisatie daar misschien niet heel duidelijk over is, is een ander verhaal. Hier staat ook:
Als u Het Groene Boekje bestelt en ons machtigt het bedrag automatisch te incasseren, heeft u het groenste kampeergidsje van Nederland binnen één week in huis. U ontvangt Het Groene Boekje dan jaarlijks.
(met de nadruk op dan)

Als je niet houdt van automagisch verlengende abonnementen, dan loont het dus misschien om via een andere weg zo'n boekje te scoren, zoals bij de ANWB webshop:
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/cata ... terreinen/
urje schreef:Dat de website van de organisatie daar misschien niet heel duidelijk over is, is een ander verhaal.
Laten we het daar maar op houden :wink:
Daarnaast zijn er leuke boerencampings genoeg op zo'n rondje Nederland.