Additionally, paste this code immediately after the opening tag: V brake vast - Forum Wereldfietser

V brake vast

Na de winter zitten mijn v brakes muurvast. Zowel voor als achter is er 1 arm die met veel moeite heen en weer te krijgen is. Ik heb al geprobeerd om er olie in te druppelen en heen en weer te bewegen. Zonder resultaat tot nu toe...

Iemand tips?
Johojo schreef:Na de winter zitten mijn v brakes muurvast. Zowel voor als achter is er 1 arm die met veel moeite heen en weer te krijgen is. Ik heb al geprobeerd om er olie in te druppelen en heen en weer te bewegen. Zonder resultaat tot nu toe...

Iemand tips?
van de fiets halen, helemaal demonteren, busjes schoonschuren en opnieuw smeren
Ok, ik wist niet dat die busjes eruit kunnen :oops: :?: dan moet ik eens kijken hoe ik zo'n ding uit elkaar kan halen.

gr. Johojo
m-gineering schreef:
Johojo schreef:Na de winter zitten mijn v brakes muurvast. Zowel voor als achter is er 1 arm die met veel moeite heen en weer te krijgen is. Ik heb al geprobeerd om er olie in te druppelen en heen en weer te bewegen. Zonder resultaat tot nu toe...

Iemand tips?
van de fiets halen, helemaal demonteren, busjes schoonschuren en opnieuw smeren
Ik heb een poging gedaan, maar geen idee hoe ik de boel uitelkaar haal?
daar heb je dus niks aan. ' Remove wheel', hoe verzin je het :D

Als je een rem hebt met zijn eigen lagerbus, wordt de holle asbus meestal op zijn plek gehouden door een ringetje met een lichte perspassing (en nu ook nog door een bult roest ;) )
Ringetje er afwippen met een oud zakmes oid, en de remarm zo steunen dat je de asbus met een passend stempel uit de lagerbus kun tikken
na het demonteren, gebruik dan wel heel fijn waterproof schuurpapier, te grof dan komt er speling op de busjes en gaan de remmen piepen...
Daar wordt niet getoond hoe je het busje eruit moet halen.
m-gineering schreef:
daar heb je dus niks aan. ' Remove wheel', hoe verzin je het :D

Als je een rem hebt met zijn eigen lagerbus, wordt de holle asbus meestal op zijn plek gehouden door een ringetje met een lichte perspassing (en nu ook nog door een bult roest ;) )
Ringetje er afwippen met een oud zakmes oid, en de remarm zo steunen dat je de asbus met een passend stempel uit de lagerbus kun tikken
Thanx, ik heb ze nu al redelijk soepel gekregen door ze van de fiets af te halen, olien en heen en weer te bewegen. Volgens mij kan ik daar eerst mee vooruit, ander inderdaad maar een stap verder.