Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VERKOCHT - Forum Wereldfietser

VERKOCHT

Deze hoogwaardige Powermonkey eXtreme set bestaat uit de Powermonkey eXtreme accu-unit en de Powermonkey zonne-lader. 2 mogelijkheden om uw mobiele apparatuur van stroom te voorzien, via de accu of direct via het zonnepaneel. Met de universele Powermonkey kunt u talrijke apparaten opladen en het is mogelijk om de afzonderlijke accu als noodvoeding voor onderweg te gebruiken. De lithium-polymeer-accu met een capaciteit van 9000 mAh kan een iPhone tot 6 maal opladen en een standaard mobiele telefoon zelfs tot 12 maal. De accu kan via de oplader, het zonnepaneel en een USB-aansluiting worden opgeladen.

Ik heb deze set 2 jaar geleden gebruikt voor een fietsvakantie. Wordt niet meer gebruikt dus wil 'm graag verkopen. Nieuwwaarde 155 euro, hier voor 100 euro.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En hoeveel zonne uren heb je nodig om een 9000mAh batterij te vullen?
Op een volledig zonnige dag (geen wolken) kost dat circa 15 uur. Je hebt vervolgens dan wel een accu waar je een smartphone 5 tot 6x mee kan laden en een simpele mobiele telefoon zelfs zo'n 10x. Daarnaast zitten er allerhande connectors bij waardoor je ook camera's, Ipads etc. kan voorzien van een nieuwe lading.
Uiteraard kan je de accu ook bijladen aan een stopcontact zodra je daar weer bij in de buurt bent.
thinair schreef:Op een volledig zonnige dag (geen wolken) kost dat circa 15 uur. Je hebt vervolgens dan wel een accu waar je een smartphone 5 tot 6x mee kan laden en een simpele mobiele telefoon zelfs zo'n 10x. Daarnaast zitten er allerhande connectors bij waardoor je ook camera's, Ipads etc. kan voorzien van een nieuwe lading.
Uiteraard kan je de accu ook bijladen aan een stopcontact zodra je daar weer bij in de buurt bent.
Dit is wat de producent daar over zegt op z'n website:

Q: How much charge should I expect the solar panel to give the powermonkey extreme in 6 to 8 hours of optimum sunlight?
A: In 6-8 hours good sunshine, you will get a third of a charge on the powermonkey extreme battery unit.

1/3e Geladen in 6-8 uur. Gaan die laatste 2/3e dan plotseling twee keer zo snel?

En misschien ook wel handig om vooraf te weten:

Q: Will the powermonkey extreme charge my netbook or laptop?
A: No. The powermonkey extreme outputs 5 volts. Netbooks and laptops require a much higher output voltage. If you are looking for a netbook charger, consider the minigorilla. For a laptop, then powergorilla is the product you need.

Frank
En dit is wat een gebruiker in een review erover zegt: http://bushcraftandsurvival.com/powermo ... -review-2/

De volgende uitspraak in zijn relaas snijdt vooral hout: "The key is to adopt an organised approach to charging".

Je hoeft de accu namelijk niet perse geheel vol te laden, een deellading kan al ruim voldoende zijn om je telefoon en tablet vol te laden. Zodra je weer een keer bij een stopcontact aanwezig bent kant je de accu alsnog helemaal vol laden. Zo gebruikte ik 'm ook tijdens mijn fietsvakantie om alles op lading te houden.

En o ja, je fohn kan je ook niet op deze accu aansluiten.
Ik snap de prijs niet; voor €100 koop je een nieuwe bij de oosterburen met 2 jaar garantie, een niet gebruikte accu, etc.etc. Verder lijkt het me dit apparaat wel een goede keuze indien je een zonnelader mee wil hebben tijdens fietsvakanties.