Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS - Forum Wereldfietser

GPS

GPS

Hallo,

Voor mijn reis naar Rome ben ik op zoek naar een goed GPS systeem. Ik ben hier een leek in en de speurtocht van de afgelopen weken heeft me iets wijzer gemaakt, maar ik kan jullie hulp goed gebruiken :o
Ik wil gaan rijden met de route van Benjaminse of Reitsma.
- welke GPS is het meest geschikt?
- kan deze GPS de gehele route kwijt op het geheugen (met alle way points)
- welke kaarten heb ik nodig
- prijs/kwaliteit

Graag hoor ik van jullie,

Geoffrey
Welke informatie heb je al gelezen of dit forum en specifieke gps-fora? (Als het antwoord is: (bijna) geen, dan kan je daar best eerste met beginnen. Anders heb je waarschijnlijk wel al een lijstje van potentiële kandidaten.)

Renaat
Belangrijk in deze is ook; hoe goed ben je met computers? Wil je alles voorgeinstalleerd hebben of kun je goed overweg met zelf kaarten en waypoints op je GPS zetten etc.
Lees eerst even de informatie over GPS op de wiki. Ik heb het idee dat dan je vraag heel anders zou zijn.
Beste Geoffrey,

Ik heb de laatste jaren al een aantal fietsvakanties gereden met gps....echt een ideale oplossing!! Je hoeft niet meer bij elke kruising of afslag in je route boekje te kijken welke richting je op moet rijden. Met de gedownloade track op je gps volg je simpelweg het lijntje!!! Ik heb de Garmin gpsmap 62st, het voordeel van deze gps is dat deze reeds voorzien is van een topografische kaart van Europa. (niet zo gedetailleerd als de aparte topokaarten). Losse kaarten per land zijn nogal prijzig!! Op het internet is er veel info te vinden over het gebruik van een gps of ga eens langs bij Waypoint voor informatie. http://www.gps.nl Let er op dat als je een toestel koopt met een touchscreen dat de zichtbaarheid van je scherm sterk afneemt bij zonlicht.

groeten peter
Ik denk dat voor fietsreizen de info op onze wiki veel beter van toepassing is.