Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos op MP. - Forum Wereldfietser

Santos op MP.

beste forumleden.
ik zag deze santos op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/676771535

de huidige eigenaar spreekt dat er een bout van het excentrisch bracket doldraaide en is hersteld met een v coil.

de fiets interesseert me wel.

nu mijn vraag:
hoe ver is dit te betrouwen?
dit is toch een wel cruciale plek
of anders tapgat laten oplassen om nieuwe draad in te trekken?

alvast bedankt voor jullie mening of advies.
Het is een cruciale plek, maar erg veel kracht komt er niet op. Als de herstelling goed is uitgevoerd, zie ik geen probleem.
Bij mij is er ook zo'n coil geplaatst nadat de fietsenmaker een van de twee draadgaten had dolgedraaid. Rij er inmiddels een aantal jaren mee rond, ketting al vaak na gespannen en dat ging (tot nu toe) zonder probleem.

Maar de constructie daar, schroefdraad in aluminium, vind ik waardeloos, beter een oplossing waarbij je een lange bout met losse borgmoer gebruikt, en eventueel makkelijk onderweg te repareren.
@enrice: niet zo cruciaal op zich, maar de riem wordt er wel door op spanning gehouden?

@smitty: wat je voorstelt ivm langere bout en zelfborgende moer, lijkt mij ook betrouwbaarder.
de vorm van het bracket moet dit wel toelaten.
Ik heb ooit een coil gebruikt om de dolgedraaide schroefdraad van achterpat bij een Alan racer te repareren.
Van het frame is poosje later een der gelijmde lugs losgekomen, maar de coil heeft nooit problemen gegeven.
bij bracket moet de bout af en toe eens losgemaakt worden en weer vastgezet om de riem te spannen.
bij achterpat daarentegen kom je daar niet meer aan.