Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen en kamperen in Nederland - Forum Wereldfietser

Fietsen en kamperen in Nederland

Wij zweren bij kamperen! Kamperen doen wij dan ook graag en veel. Lekker met de fiets en tent achterop door Nederland. Voel de vrijheid! Maar hoe vind je snel een leuke camping?

Nederland kent een groot aantal campings. Groot en klein, rustig en druk. Het is niet gemakkelijk om op internet een camping te vinden die direct bij je wensen aansluit. Daarom hebben we zelf een website gebouwd met alle campings overzichtelijk op een rij: http://www.campingkoning.nl. Nu kunt u (en kunnen wij) gemakkelijk een leuke camping vinden!

Wij denken dat deze website het plezier van een vakantiefietser kan vergroten. Dit jaar staan er Nederlandse campings op vermeld. Komende winter (als de fiets/tent in de schuur staan) willen we ook buitenlandse campings toevoegen.

Veel fiets- en kampeerplezier toegewenst!

Groeten Jeroen en Floor
http://www.campingkoning.nl
http://www.bestemmingonbekend.nl (voor mooie reisverhalen)
Floortje schreef:Wij zweren bij kamperen! Kamperen doen wij dan ook graag en veel. Lekker met de fiets en tent achterop door Nederland. Voel de vrijheid! Maar hoe vind je snel een leuke camping?

Nederland kent een groot aantal campings. Groot en klein, rustig en druk. Het is niet gemakkelijk om op internet een camping te vinden die direct bij je wensen aansluit. Daarom hebben we zelf een website gebouwd met alle campings overzichtelijk op een rij: http://www.campingkoning.nl. Nu kunt u (en kunnen wij) gemakkelijk een leuke camping vinden!

Wij denken dat deze website het plezier van een vakantiefietser kan vergroten. Dit jaar staan er Nederlandse campings op vermeld. Komende winter (als de fiets/tent in de schuur staan) willen we ook buitenlandse campings toevoegen.

Veel fiets- en kampeerplezier toegewenst!

Groeten Jeroen en Floor
http://www.campingkoning.nl
http://www.bestemmingonbekend.nl (voor mooie reisverhalen)
Gezien de domeinnaaamregistraties, past deze posting beter in de categorie Commerciele zaken van dit forum. Persoonlijk kijk in graag op http://www.archiescampings.eu/ of op de android app.
Hoe is dit opgebouwd, ik zie er ook hotels bij staan. ( zonder mogelijkheid je tentje in de tuin op te kunnen zetten)
Ik zag bij de spelregels op de betreffende website dat alleen objectieve meningen gewaardeerd worden en eigenaren van gelegenheden (of andere belanghebbenden) als zodanig zich duidelijk moeten identificeren. Vandaar dat ik het in deze categorie heb laten staan. De tekst is wel erg wervend, maar zolang de website neutraal is hoeft 'ie van mij niet onder Commerciële Zaken.
Floortje,

Het ziet er mooi uit en het is denk ik heel bruikbaar.

Ik heb nog wel een andere vraag: wat is jullie 'drive' om dit te doen? Een uit de hand gelopen hobby? Een bijdrage willen leveren aan de kampeerders?
Kortom waarom doen jullie dit?

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Je mag ook via een pb antwoorden.
Mooi, maar wel spijtig dat als je een categorie kiest, het plan dat ontstaat nog steeds alle campings toont en dus niet selecteert.

Renaat
HansvanderVeeke schreef:Floortje,

Het ziet er mooi uit en het is denk ik heel bruikbaar.

Ik heb nog wel een andere vraag: wat is jullie 'drive' om dit te doen? Een uit de hand gelopen hobby? Een bijdrage willen leveren aan de kampeerders?
Kortom waarom doen jullie dit?

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Je mag ook via een pb antwoorden.
Dag Hans,

Het is inderdaad zoals je al raadde: een uit de hand gelopen hobby. Jeroen ziet de website als een technische uitdaging en ik vind het leuk om over gebruikersgemak na te denken en de lay-out te maken. Een prima combinatie. De reacties die we krijgen zijn zo positief dat het ons alleen maar meer stimuleert om het te verbeteren. Dus daar zijn we flink mee bezig, in de avonduren en als het regent ;).
Groet Floor
pinkbike schreef:Hoe is dit opgebouwd, ik zie er ook hotels bij staan. ( zonder mogelijkheid je tentje in de tuin op te kunnen zetten)
Beste Pinkbike,
Vandaag zijn de laatste 'vervuilingen' uit de database verwijderd. In principe zouden er alleen campings op moeten staan. Als je nog iets ziet wat niet klopt dan horen we het graag. Groet Floor
Beste Floortje,

Zie ook het project Fietscampings in Belgie. Je vindt het op het forum onder "Prettig kamperen in Belgie"
De opzet is iets eenvoudiger, maar dat komt doordat Belgie aanzienlijk minder campings kent dan Nederland. Waarschijnlijk komen we in Belgie op niet meer dan 150 - 200 campings die voor fietsers geschikt zijn.
Ook kent Belgie minder categorien. Er zijn geen natuurkampeerterreinen en alleen in Wallonie is een handjevol boerencampings. In Nederlands zijn bijvoorbeeld meer dan 3500 boer'ncampings.
Wij denken aan drie categorien:
1) te doen voor een nachtje;
2) goed voor fietsers;
3) uitstekend voor fietsers;

Campings die niet geschikt zijn worden niet vermeld, zoals vieze campings, verblijfsterreinen, pretparken en te dure campings voor fietsers, tenzij fietsers op het verkeerde been wordt gezet, doordat een camping in het gidsje "kleine campings" van de ANWB wordt vermeld, maar dat deze camping een voor fietsers te dure prijs berekend. Deze krijgen een rood waarschuwingsicoontje. Dit rode icoontje staat ook bij campings die niet meer bestaan, maar nog wel vermeld staan op tal van sites en verder campings die gesloten zijn vanwege verbouwing.

Overigens mis ik op jullie site de paalkampeerplaatsen.
bert sitters schreef: Wij denken aan drie categorien:
2) goed voor fietsers;
3) uitstekend voor fietsers.
Dan is wel de vraag waarom zij in die categorie komen. Ik zal daarvoor een voorzet geven in dat andere onderwerp, want hier is het offtopic.
Robertjan schreef:
bert sitters schreef: Wij denken aan drie categorien:
2) goed voor fietsers;
3) uitstekend voor fietsers.
Dan is wel de vraag waarom zij in die categorie komen. Ik zal daarvoor een voorzet geven in dat andere onderwerp, want hier is het offtopic.
Dit onderwerp gaat over Nederland, het andere onderwerp gaat over Belgie. Maar zo'n criteria-lijstje zou ik ook voor andere landen kunnen hanteren. Dus is het juist heel generiek en toepasbaar op landen waar je daadwerkelijk een keuze hebt tussen campings. Bijvoorbeeld in Spanje ben je op veel plaatsen al blij als er op dagafstand uberhaupt een camping te vinden is.

Misschien ff een nieuw topic "Classificeren van camping tbv fietsers" ?

Groet,
bert sitters schreef:In Nederlands zijn bijvoorbeeld meer dan 3500 boer'ncampings.
Sinds afgelopen weekend bleek dat de SVR-camping bij Eghel (L) een doodsaaie caravanparking is met allemaal caravans met dezelfde (!) kleur voortent en zonder een actief boerenbedrijf te bekennen kan van bji het "boeren"-SVR-logo ook de prullenbak in.
Verder een prima camping hoor, dat zeker.
Leon
Leon schreef:
bert sitters schreef:In Nederlands zijn bijvoorbeeld meer dan 3500 boer'ncampings.
Sinds afgelopen weekend bleek dat de SVR-camping bij Eghel (L) een doodsaaie caravanparking is met allemaal caravans met dezelfde (!) kleur voortent en zonder een actief boerenbedrijf te bekennen kan van bji het "boeren"-SVR-logo ook de prullenbak in.
Verder een prima camping hoor, dat zeker.
Leon

Tja, de ene "boer'ncamping" is de andere niet!