Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Randonneur obv Intec T6 frame - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Randonneur obv Intec T6 frame

m-gineering schreef: precies, heel begerenswaardig voor een vakantiefiets, want er kan een lekker kleine 20 of 22 op! (BCD 74=26T)
24T bedoel je, op die van mij zit dat tenminste en SB vindt dat ook. En de 24 en 34 (= 34T compact, wel zonder 'stijghulpen' maar heb ik geen last van) zijn nog op diverse plaatsen voor weinig te koop in goede kwaliteit alu.
JaapG schreef:
m-gineering schreef: precies, heel begerenswaardig voor een vakantiefiets, want er kan een lekker kleine 20 of 22 op! (BCD 74=26T)
24T bedoel je,
Je hebt gelijk. Ik moet altijd zo hard nadenken of de steekcirkel 74 of 76 is, dat ik na die horde genadeloos in de fout ga ;)
m-gineering schreef: Je hebt gelijk. Ik moet altijd zo hard nadenken of de steekcirkel 74 of 76 is, dat ik na die horde genadeloos in de fout ga ;)
Het is in de loop der jaren inderdaad een groot bos van steekcirkels geworden. Zo groot dat ik zelf niet meer probeer erover na te denken maar gewoon SB erbij pak. Anders gaat het voor mij de helft van de tijd fout :roll: .
Ik kan bevestigen dat op mijn 110/74 Velo Orange Triple inderdaad een 24t binnenblad zit (en past!); blijf 24-36-48 een erg veelzijdig verzet vinden!

Nog een optie: cranks voor een zwarte compact/dubbel met veel verzetmogelijkheden (24-38t klein blad icm 38-52t groot blad) is white industries, duur; maar vierkantas, JIS, 9/10sp compatible.

Goedkoop, vierkantas, triple, zwart en... goedkoopx2 is natuurlijk alivio;
Vandaag de offerte van 417,95 Euro ontvangen voor een Middleburn Crankset RS8X Black crackset inclusief bladen. Dat is meer dan ik er aan wil uitgeven, dus nog maar even doorzoeken.

Nu nog even afwachten wat een Sugino met losse bladen gaat kosten.
Minder dan de helft?
Wim
m-gineering schreef:
JaapG schreef:
24T bedoel je,
Je hebt gelijk. Ik moet altijd zo hard nadenken of de steekcirkel 74 of 76 is, dat ik na die horde genadeloos in de fout ga ;)
Je had gelijk, hoor. 26T Biopace is het kleinste wat op 74 BCD past. 8)
DrCannondale schreef:Vandaag de offerte van 417,95 Euro ontvangen voor een Middleburn Crankset RS8X Black crackset inclusief bladen. Dat is meer dan ik er aan wil uitgeven, dus nog maar even doorzoeken.
Holy ****!

Shimano Deore FC-MT60 Crankset

Is dat wat voor je? Setje bladen erbij, en je bent klaar. Of eerst die Biopace-dingen oprijden, natuurlijk.

.tsooJ
Bedankt voor de tip. Helaas een lengte van 170mm ipv de 175mm die ik nodig heb en niet in zwart :(
DrCannondale schreef:Bedankt voor de tip. Helaas een lengte van 170mm ipv de 175mm die ik nodig heb en niet in zwart :(
Nieuw zijn zwarte cranks prachtig, maar gebruikt zien ze er met een krasje of twee snel goedkoop uit. Zilver wordt gracieuzer oud ;)
DrCannondale schreef:Vandaag de offerte van 417,95 Euro ontvangen voor een Middleburn Crankset RS8X Black crackset inclusief bladen. Dat is meer dan ik er aan wil uitgeven, dus nog maar even doorzoeken.

Nu nog even afwachten wat een Sugino met losse bladen gaat kosten.
Daar kun je bij Rose toch aardig wat Alivio's en Deore's voor kopen (als het perse binnenboordlagers moeten zijn..... inclusief stalen bladen, welke denk ik na wat inrijden ook wel 9sp-ketting compatible zijn). Bestel je gelijk 3 tegelijkertijd voordat ze opraken.... hetzelfde geldt dan voor de bracket-as, gezien de lage prijs kun je een voorraadje aanleggen.

Persoonlijk houdt ik wel van compact doubles, staat toch wel mooi volgens de mode-politie:
Velo Orange kent ook nog een ultra compact double (46/30), de VO Polyvalent.
Of als je niet bang bent voor buitenboordlagers en ze keramisch wilt, heeft Rose nog een leuke zwarte 10sp compatiblel double crank (42/27).
AB schreef:
Daar kun je bij Rose toch aardig wat Alivio's en Deore's voor kopen (als het perse binnenboordlagers moeten zijn.
Die vallen wel breed uit, mocht je daar last van hebben
DrCannondale schreef:Bedankt voor de tip. Helaas een lengte van 170mm ipv de 175mm die ik nodig heb en niet in zwart :(
Zoekterm: FC-5505.

.tsooJ