Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks B67 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Brooks B67

Een B67 heb ik nooit van dichtbij bekeken, maar ik ga ervan uit dat het net zo werkt als de andere Brooks zadels (behalve de titanium modellen, want die span je met een inbussleutel). Het Brookssleuteltje is een ringsleutel met een opening aan een kant. Door de opening kun je hem over de bout steken, en de sleutel dan over de moer leggen. Het probleem met gewone steeksleutels is dat je door het leer van het zadeldek niet genoeg plek hebt. Ik hoop dat het hiermee duidelijk is.
Wim

Hoi Pedersen,

Waarom wil je het zadel toch opspannen?? Dat doe je pas als het, na een hele tijd, wat te ver doorzakt. Ikzelf heb al jaren een Brooks Conquest. En ik heb 'em nog nooit opgespannen!
Nu kan er wel wat verschil zitten in de stevigheid van verschillende exemplaren van eenzelfde type zadel. Het is nu eenmaal een natuurlijk materiaal. Maar ik zou zeggen: vergeet voorlopig dat opspannen!

Groet, S.

Spironski schreef:Waarom wil je het zadel toch opspannen?? Dat doe je pas als het, na een hele tijd, wat te ver doorzakt.
Hoi,
Bij de B66 met dubbele rail is het simpel: als het zadeldek de rail dreigt te raken, dan is het hoog tijd om te spannen. Ik heb overigens geen idee waarom Pedersen's sleuteltje niet op de B67 zou passen.
Leon

Hallo allemaal,

Het brooks sleuteltje past echt niet. Misschien bestaat er nog een ander sleuteltje?

Ik ben in het bezit van dit sleuteltje.....

Afbeelding

Groetjes Pedersen

Dit is in elk geval het sleuteltje dat ik ook heb, en dat past op alle Brooks zadels die wij hier hebben (B66, Champion Flyer, Conquest, Countess en een ouder racezadel waarvan ik de naam niet meer weet. Kun je een foto plaatsen van de bout en de moer, dan kan ik misschien zien of het inderdaad afwijkt.
Wim

Hallo Willem,

Bij deze de foto's.

http://www.gijszon.com/pedersen/copperm ... p?album=45

R. Pedersen