Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttocht 9 - 10 - 11 - 12 mei in het Brabantse Land - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttocht 9 - 10 - 11 - 12 mei in het Brabantse Land

Boop schreef:
Hoe is het met de stuntman afgelopen?

Betty
Gisteren via de mail even contact gehad met Patrick. Hij was wat stram van de val maar verder o.k.
Hij dringt aan om een volgende gelegenheid wat uitgebreider te laten zien wat hij kan. :P

Ik zal straks een paar foto's op dit forem zetten.
Diegene die gisteren met de trein naar huis gingen.... lukte dat een beetje? Wij kwamen als groepje van 5 terug van een fietsenknutselcursus bij Marten. In Assen kwam zo'n oude Intercity met officieel 4 hele fietsplaatsen over 160 meter trein :?
Tja en toen zaten er al fietsertjes in de trein, kwamen er nog 2 haastig aangefietst. In de achterwagen zaten we vervolgens met 7 fietsers verdeeld over rolstoelplaatsen en andere balkons.
Gezien het aantal fietsers die ik op andere stations zag hoop ik dat de NS zich volgend jaar realiseert dat er veel gefietst wordt met Hemelvaart.

Please, hier geen start van een discussie over trein en fiets. Wilde gewoon even weten hoe andere groepen thuis gekomen zijn zondagavond.

Groet,
Het was wat druk inderdaad. Ook tussen 's Hertogenbosch en Bergen op Zoom meer dan een balkon vol.
Ik heb er nooit last van; mijn trein gaat altijd de andere kant op :D
Leon
Ik had in Den Bosch de trein van 10:38 van Heerlen naar Schiphol. Een kort treintje vol met Schiphol-gangers met kolossale hutkoffers. Gelukkig stappen al die mensen in bij de roltrappen en met die megakoffers is het te ver lopen naar de achterkant van de trein waar de fietsplaatsen zijn.
In Utrecht kwam een koppel met die houten bouwpakket-fietsen de trein in. Ze hadden een jaarlijkse bijeenkomst in het Amsterdamse Bos. Die dingen zijn best zwaar zeg en het fietst voor geen meter.
bert sitters schreef:In Utrecht kwam een koppel met die houten bouwpakket-fietsen de trein in. Ze hadden een jaarlijkse bijeenkomst in het Amsterdamse Bos. Die dingen zijn best zwaar zeg en het fietst voor geen meter.
Ik neem aan dat die houten bouwpakket-fietsen nog in elkaar gezet moesten worden, want dan mogen ze gratis mee :D

groet,
Ook namens Hetty bedank ik iedereen voor lieve e-mails en pb-tjes, kaarten, kado's enveloppen en vooral voor het bezoek. Dankzij jullie hebben wij een onvergetelijke 25-jarige bruiloft kunnen vieren.

De verderop gelegen camping klaagde over gebrek aan kampeerders. Logisch, de tenten stonden hier in de wei. :lol:
Afbeelding
Camping "de Concurrent"

Patrick Smit heeft 's middags een clinic gegeven in het Pagnevaartbos, dat is 2 km verderop. We konden oefenen met stil staan, met een gecontroleerde slip, haaks de bocht nemen, en achteruit fietsen om indruk te maken op schoon vrouwvolk. De technieken beheersen is nog een stap(je) verder.
Afbeelding

We geven ieder jaar, op de dag na Hemelvaart, een feest met elke keer een ander thema. Meestal is er een barbeque maar deze keer hadden we de plaatselijke friettent uitgenodigd om het feestdiner te verzorgen. Ze hadden voorraad meegebracht voor dit feest en voor de familiereunie van de zondag erop, ook in onze tuin. Halverwege de avond moesten ze echter herbevoorraden. Wereldfietsers die een dag gefietst hebben weten er wel raad mee.
Afbeelding

's Avond begon Patrick aan een demonstratie. Huppelend op het achterwiel danst hij tussen mensen door. Zo laat hij zien dat je veel meer kunt met een fiets dan recht van A naar B rijden.
Afbeelding
Helaas zakte hij halverwege de show door een tafel waar hij overheen reed en bezeerde hij zich lelijk aan die tafel. Even later hebben we in overleg besloten om de show niet verder door te laten gaan want zijn onderrug had een fikse blauwe plek en werd behoorlijk stijf. Hij baalt er verschikkelijk van en heeft aangegeven bij een andere gelegenheid graag te laten zien wat hij allemaal kan.

Even later ging het kampvuur aan. De koelkast was al open :P

Afbeelding
's Morgens na het onbijt hebben we afscheid genomen van de Wereldfietsers.

Tot een volgende keer
Leuke foto's ook, Peter!
Hierbij een selectie van onze foto`s.

https://picasaweb.google.com/1127564295 ... directlink
Hier een berichtje van Cathy.

Zowel namens Anita als mijzelf willen we jullie bedanken voor de deelname aan de Hemelvaart tocht. Ook wij hebben er van genoten en het was leuk om te organiseren. De foto's zien er allemaal erg leuk uit. Bedankt voor jullie reacties en wie weet tot gauw tijdens een ander fietsweekend.

Cathy
cathy schreef:Hier een berichtje van Cathy.

Zowel namens Anita als mijzelf willen we jullie bedanken voor de deelname aan de Hemelvaart tocht. Ook wij hebben er van genoten en het was leuk om te organiseren. De foto's zien er allemaal erg leuk uit. Bedankt voor jullie reacties en wie weet tot gauw tijdens een ander fietsweekend.

Cathy
Cathy,

Jij bedankt :!: :!: :!:
Ik ga nooit meer mee. Je wordt meteen gestrikt voor een of andere kascontrolecommissie.... ;-)
Terug kijkend, kijk ik terug!

Was een pracht weekend in vele opzichten. Het was voor mij een weekend als nooit eerder meegemaakt. [MA]
Het was een fietsweekend waar ik nu nog een klein beetje last van heb. 'Spierpijn' in m'n bovenbenen. Voor een dikke 90% bestond de -voor mij een stevige- rit met de wind op de kop.
Zeker achteraf verder kijkend valt alles in het niet voor wat dat betrefd.

We gingen namelijk naar Lauke en Hetty. Wát een feest, wát een gastvrijheid, wát een beleving en bovenal wat een pracht koppel. Wat kijk ik hier graag op terug...

Hoe het ook is, het is zoals het is; een weekend als nooit tevoren...

Verder kijkend, kijk ik verder!

Op naar komend weekend...
NB: m'n Alite is in de eerste avond op de alu-bol geknapt. Ben maandag naar Bever gegaan. Kreeg een geheel nieuw onderstel. Een service die andermaal te waarderen is van Bever Zwerver Sport dit keer in Deventer...